ဘုရားရွင္၏ ေကာင္းမႈပါရမီေတာ္မ်ားသည္ 'ဤ၍ ဤမွ် ရွိ၏' ဟုဂဏန္းခ်လ်က္ ႏွိဳင္းဆေရတြက္၍ မရေလာက္ေအာင္ မ်ားေျမာင္လွေပ၏။ ကမၻာေလာက၌ ရွိသမွ် သတၱ၀ါအေပါင္း၏ ေကာင္းမႈပါရမီေတြကုိ စုေပါင္း၍ အဆတရာ ေျမွာက္ၿပီးလွ်င္ တစ္ဆူေသာ ဘုရာရွင္၏ ပါရမီကုသုိလ္ႏွင့္ ႏွိဳင္ယွဥ္သည္ရွိေသာ္ ဘုရားရွင္တစ္ဆူ၏ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတာ္ကပင္ သာလြန္ဖြယ္ရွိသည္ဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ ဆုိ၏။ ထုိမွ်ေလာက္မ်ားျပာေသာ ပါရမီတုိ ့ကုိ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ကာလပတ္လုံး စုေဆာင္းေတာ္မႈခဲ့ေသာေၾကာင့္ 'ဤ၍ ဤမွ် မည္မွ်ရွိသည္' ဟုပါရမီေတာ္မ်ားကုိ ေရတြက္၍ မရနဳိင္ေတာ့ၿပီ။
အသေခၤ်တြက္ပုံ
ကမၻာႀကီးတည္၍ ပ်က္စီးသည့္တုိင္ေအာင္ေသာ အခါကုိ ' တစ္ကပ္-တစ္ကမၻာ' ဟုေခၚသည္၏။ အလ်ား အနံ တစ္ယူဇနာရွိေသာ ဂုိေဒါင္တုိက္ႀကီးအတြင္း၌ မုန္ညင္းေစ့မ်ားကုိ သြင္းၿပီးလွ်င္ အႏွစ္တရာၾကာမွ တစ္ေစ့က် ယူပစ္ရာ ထုိမုန္ညင္းေစ့မ်ား ကုန္သြားေသာ္လည္း တစ္ကမၻာမကုန္ေသးဟု ဘုရားရွင္မိ္န္ ့ ေတာ္မူသည္ (နိဒါန၀ဂၢ-အနမတဂၢသံယုတ္၊ ကႆပသုတ္ပါဠိေတာ္)။ ထုိမွ်ၾကာ ေသာ ကမၻာေပါင္း မည္မွ်ရွိၿပီဟု ေရတြက္၍ မရေလာက္ေအာင္မ်ားေျမာင္ေသာ ကမၻာကုိ အသေခ်ၤဟု ဆုိသည္။ ထုိသို ့ေရတြက္၍ မရေသာေၾကာင့္ ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္ တစ္ဆူအၾကား၌ တစ္သေခ်ၤဟု မွတ္ထားရေသာ ေလႀကိမ္ကုိ ေလးသေခ်ၤဟု ဆုိရသည္။
ထုိေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းသည္ ဘုရားတစ္ဆူ၏ ပါရမီျဖည့္ရာ အျမန္ဆုံး အခ်ိန္ခါတည္း။ အခ်ဳိ ့ ဘုရားရွင္မ်ားမွာ ပါရမီျဖည့္ဖုိ ့ရာ ရွစ္သေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္ သိန္း၊ တစ္ဆယ္ေျခာက္ အသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ၾကာသည္။
ထုိေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းပတ္လုံး စုေဆာင္းေတာ္မူအပ္ခဲ့ေသာ ပါရမီေတာ္တုိ ့သည္ အလြန္ ့လြန္မ်ားျပားရကး အက်ဳိးေပးခြင့္ အလွည့္မရဘဲ အက်ဳိးေပးပည္ဟု တခဲခဲ ေနခဲ့ၾကရာ သိဒၶတ္မင္းသား ဘုရားျဖစ္မည့္ ဘ၀၌ကား ခႏၶာကုိယ္အေရးႏွင့္စပ္၍ ေနာက္ထပ္ အက်ဳိးေပးခြင့္ အက်ဳိးေပးရမည့္ အခါႀကီး ျဖစ္ေပသည္။
ထုိေၾကာင့္ထုိပါရမီေတာ္မ်ားသည္ ရွင္ေတာ္ဘုရားကုိ မ်က္ႏွာေတာ္က်က္သေရ ရွိေအာင္လည္းေကာင္း၊ လက္ေျခေတာ္ ေျပျပစ္ညက္ေညာ ေခ်ာေမာေအာင္ လည္းေကာင္း၊ ကုိယ္လုံးေတာ္ႏွင့္ အရပ္ေတာ္ခန္ ့ညားညီညြတ္ေအာင္လည္ ေကာင္း၊
ဤသုိ ့အားျဖင့္ တစ္ကုိယ္လုံး၏ အသြင္အျပင္ အရပ္ရပ္၌ ေယာက်ၤားျမတ္တုိ ့၏ အမွတ္အသား ျဖစ္ေသာ လကၡဏာႀကီး ၃၂ပါး၊ ရွစ္ဆယ္ေသာ လကၡဏာငယ္ေတာ္မ်ားျဖင့္ တံဆိပ္ခတ္လ်က္ သပၸာယ္စြာ ဖန္းဆင္းလုိက္ရကား လူမင္းနတ္မင္း ျဗဟၼာမင္း၀ယ္ ဘယ္သူ တစ္ေယာက္ႏွင့္မွ် ႏွိဳင္းၿပိဳင္၍ မရဘဲ ဇမၺဴရာဇ္ သိဂႌ နာရဏီေရႊတုံး ေရႊႏွစ္ကဲ့သုိ ့ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးတြင္ အလွဆုံး အယဥ္ေက်းဆုံးျဖစ္ပါေပသည္။
ထုိသုိ ့ ဖန္းဆင္းရာ၌ ပါရမီေတာ္မ်ားသည္ သူမရ၊ ငါမရ အလုအယက္ အက်ဳိးေပးကာ ေလာက၌ ဆန္းေလသမွ် စခန္းစုံေအာင္ အစြမ္းကုန္ဖန္ဆင္း လုိက္သည့္ အခါႀကီးျဖစ္၍ ဘုရားရွင္၏ ပုံဟန္ေတာ္သည္ ဖူးေမွ်ာ္၍ မ၀နိဳင္ေအာင္ တက္သစ္စေန၀န္ ထြန္းသစ္စလစန္းႏွင့္ ပြင့္ခါစပန္းကဲ့
သုိ ့အလြန္က်က္သေရ ရွိေတာ္မူပါေပသည္။ ဘုရားရွင္သည္ ဘုရားျဖစ္ ေတာ္မူၿပီး၍ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္၀ယ္ နတ္ျဗဟၼာတုိ ့၏ အလယ္မွာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကုိ ေဟာေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ ထုိနတ္ျဗဟၼာတုိ ့၏ ရုပ္အဆင္းထက္ ဘုရားရွင္၏ အဆင္းေတာ္က သာလြန္၍ တင့္တယ္ေတာ္ မူပါေပသတဲ့။
ထုိစကားကုိ ဆုိသင့္ပါေပ၏။ နတ္ျဗဟၼာတုိ ့သည္ အလြန္လွၾကပါေပ၏။
သုိ ့ေသာ္ သူတုိ ့ကုိယ္တြင္း၌ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ စေသာ အညစ္အေၾကး
မကင္းပါေပ။ ဘုရားရွင္ကား အညစ္အေၾကးကင္း၍ သန္ ့ရွင္းေသာ စိတ္ေတာ္
၀ယ္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ႏွင့္ ေမတၱာ ကရုဏာ ထုံမႊမ္းလ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ သာလြန္နိဳင္ပါသည္။
ထုိမွ်ေလာက္ သပၸာယ္၍ တင့္တယ္ေသာ ရုပ္ပုံေတာ္သခင္ ဘုရားရွင္ကုိ မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ ့ူဖူးေျမာ္၍လွ်င္ တရားစစ္ တရားျမတ္ကုိ အနား၀ပ္လ်က္ ျမတ္နိဳးလွစြာ မနာလိုက္ရျခင္းမွာ ယခုေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ ့ လြန္စြာကံဆုိး လွေခ်တကား။ သုိ ့ေသာ္ ဘုရားရွင္၏ ဓမၼစၾကာ အနတၱလကၡဏသုတ္၊ သတိပဌာန္ စသည္ျဖင့္ အဖုိးတန္ တရားေတာ္ႀကီးမ်ား မပ်က္မျပား တည္ရွိေန ေသာေၾကာင့္ ထုိတရားေတာ္မ်ားကုိ ကုိယ္ေတြ ့လုိက္စား၍ တရားထူးရေအာင္ တရားထူးမရေသလွ်င္ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူလာမည့္ အရိေမေတၱယ် ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးျမင္နိဳင္ေအာင္ ယခုကပင္ႀကိဳးစားၾကပါေလ။
ဘုရားရွိခုိး ဂါထာ
ပစၦိမံ ဖလဒါေနန၊ ဗဟုံ ပစိတပါရမီ၊
ယႆ ေ၀သံ သုမာေပႏၱိ၊ ေကနာပိ အသမံ သမံ။
ဗဟုံ- ဤ၍ ဤမွ် ဂဏန္းခ်၍ မရႏွိဳင္းညွိ အတုိင္းမသိရေလေအာင္၊ ပစိတပါရမီ- ေလးသေခၤ်ကိန္း ကပ္တစ္သိန္းက ထိန္းသိန္းစုေဆာင္း ပါရမီေတာ္ အေပါင္းတုိ ့ သည္၊ ပစၦိမံ ဖလဒါေနန- ျဖစ္ပ်က္ဖန္ခါ သံသရာ၀ယ္ ခႏၶာကုိယ္ေရး အဆုံးစြန္ အက်ဳိးေပးေသာအားျဖင့္၊ ယႆ ဘဂ၀ေတာ- အၾကင္ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏၊ ေ၀သံ- ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ လက္ေျခေတာ္ႏွင့္၊ ကုိယ္ေတာ္ သ႑ာန္ ပုံဟန္ထင္ေပၚ အသြင္ျပင္ေတာ္ကုိ၊ ေကနာပိ- လူမင္း နတ္မင္းျဗဟၼာ မင္း ၀ယ္ ဘယ္သူတစ္ေယာက္ႏွင့္မွ်၊ အသမံ- လကၡဏာေတာ္ႀကီးငယ္ အသြယ္သြယ္ျဖင့္ ဘယ္၀ယ္တုိင္းကာ မႏွိဳင္းသာသည္ျဖစ္၍၊ သမံ- တကိုယ္ေတာ္လုံး ေရႊတုံး ေရႊႏွစ္ ဇမၺဴရာဇ္သိဂႌ နာရဏီမွ် သာကီ၀င္ေသြး အယဥ္ေက်းဆုံးျဖစ္ရေလေအာင္၊ သုမာေပႏၱိ- တက္သစ္ေန၀န္ ထြန္းသစ္လစန္း ပြင့္သစ္ပန္းသုိ ့ ဆန္းအဖုံဖုံ စခန္းစုံေအာင္ အစြမ္းကုန္ ဖန္ဆင္းလုိက္ၾကေပသည္ တကား
ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
No comments:
Post a Comment