Monday, June 27, 2011

နိကာယ္ငါးရပ္ဆုိတာက ဘာလဲ?

နိကာယ္ဆုိတာက ပါဠိဘာသာနိကာယက တစ္ဆင့္ေျပာင္းေခၚတဲ့ ျမန္မာအမည္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီပါဠိရဲ႕ ျမန္မာအဓိပၸာယ္ကေတာ့ အစုအေပါင္း ေပါင္းခ်ဳပ္လုိ႔ ဆုိလုိတယ္။ ဒီဃနိကာယ္၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္၊ သံယုတၱနိကာယ္၊ အဂၤုတၱဂုနိကာယ္၊ ခုဒၵကနိကာယ္ဆုိျပီး နိကာယ္ငါးရပ္ရွိပါတယ္။

ဒီဃနိကာယ္ဆုိတာက သုတ္ရွည္ေတြကို စုေပါင္းထားတဲ့ သုတ္ရွည္ေပါင္းခ်ဳပ္ က်မး္ျဖစ္တယ္။ ဒီဃနိကာယ္ ၃-က်မ္းရွိတယ္။

သုတ္လတ္ေတြ စုေပါင္းထားတဲ့ သုတ္လက္ေပါင္းခ်ဳပ္ကို မဇၥ်ိမနိကာယ္လုိ႔ ေခၚတယ္။ မဇၥ်ိနိကာယ္ ၃-က်မ္းရွိတယ္။

စပ္ရာစပ္ရာတရားေတြကို စုေပါင္းထားတဲ့တရားေပါင္းခ်ုဳပ္ကို သံယုတၱနိကာယ္လုိ႔ ေခၚတယ္။သံယုတၱနိကာယ္ ၃-က်မ္းရွိတယ္။

တစ္ခုတစ္ခုတုိးသြားတဲ့ တရားေတြကို စုေပါင္းထားတဲ့ တစ္ခုတုိး တရားေပါင္းခ်ဳပ္က်မ္းကို အဂၤုတၱနိကာယ္လုိ႔ ေခၚတယ္။ တစ္ပါးစုတရား၊ ႏွစ္ပါးစုတရား၊ ဆယ့္တစ္ပါးစုတရားဆုိျပီး အဂၤုတၱိဳရ္ ၁၀-က်မ္းရွိတယ္။ စာအုပ္အျဖစ္ေတာ့ ၃-အုပ္ရွိပါတယ္။

တရားအတုိေတြကို စုေပါင္းထားတဲ့ တရားအတုိေပါင္းခ်ဳပ္ကို ခုဒၵနိကာယ္လုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒီခုဒၵနိကာယ္ထဲမွာ ၀ိနည္းငါးက်မး္လဲ ပါတယ္။ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းလဲပါတယ္။ သုတၱန္ပိဋကထဲက သုတၱန္ ၁၁-က်မ္းလဲ ပါတယ္။ ခုဒၵကနိကာယ္မွတစ္ပါး က်န္နိကာယ္ ေလးရပ္ဟာလဲ သုတၱနိပိဋကေတြ သာျဖစ္တယ္။

Posted by "Buddha In My Life"

No comments:

Post a Comment