ေလာကမွာ လူရယ္လို႔ အေခၚခံႏိုင္တာဟာ အမွန္ႏွင့္ အမွားကို ခြဲျခား တတ္တဲ့ အသိဉာဏ္ကို ပိုင္ဆိုင္ထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ သတၱဝါေတြ အားလုံးထဲမွာ လူဟာ စဥ္းစား ေဝဖန္ ဆုံးျဖတ္တတ္တဲ့ အသိဉာဏ္ကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ သတၱဝါ ျဖစ္ပါတယ္။
လူတိုင္း စဥ္းစားတတ္တဲ့ အသိ ဉာဏ္ရွိၾကတာ မ်ားပါတယ္။ အမွား အမွန္ကို ခြဲျခားၿပီး သိတဲ့လူေတြလည္း မ်ားပါတယ္။မသိခင္ကာလနဲ႔ မသင္ၾကားဖူးတဲ့ အခ်ိန္ေလာက္မွာသာ အမွား အမွန္ကို မခြဲျခား တတ္ေသးေပမဲ့ သင္ၾကားေပးလိုက္ရင္ မ်ားေသား အားျဖင့္ တတ္ေျမာက္ၾကတာက မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမွန္တရားကို တကယ္ လက္ခံႏိုင္ၾက ရဲ့လား….? ့။
အမွန္အမွားကို သိယုံနဲ႔ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့ မလား။အမွန္တရားကို လက္ခံယုံနဲ႔ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးတဲ့သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီလား။ မွန္တဲ့ဘက္ကေန ဘယ္ေလာက္အတိုင္း အတာထိ သတၱိရွိရွိနဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္ၿပီလဲ? ။ အမွန္တရား အတြက္ ကိုယ္ဘယ္အတိုင္း အတာ အထိ စြန္႔လြတ္ႏိုင္ပါသလဲ?။
ဒီေနရာမွာ စြန္စားႏိုင္သလဲလို႔ မေျပာလိုပါဘူး ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ စြန္႔စားႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ကိုယ့္ရဲ့ အက်ိဳး အတၱေတြကို စြန္လြတ္ႏိုင္မွသာ သူဟာ စြန္႔စားႏိုင္မွာ ျဖစ္လို႔ စြန္႔လြတ္ျခင္းက အေျခခံၾကပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရာေတာင္မွ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ရန္ ေတာထြက္ၿပီး အမွန္တရားကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ဖို႔ အတြက္ သူ႔ ပိုင္ဆိုင္သမွ် စည္းစိမ္မွန္သမွ်ကို လုံးဝဥႆုံ စြန္လြတ္ ခဲ့တယ္ ၊ သူအသက္ကို အေလ့မမူပဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲ ခံခဲ့ရတာကို သိႏိုင္ပါတယ္။
အမွား အမွန္ကိုခြဲျခားၿပီး အမွန္ကို သိေနၾကေပမဲ့ အမွန္တရား ဘက္ကေန မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ႏိုင္သူက နည္းပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ေတာ့ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း ေျပာဖိုနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ မွားေနတဲ့ အရာေတြကို တြန္းလွန္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခက္ခဲလွပါတယ္။
အမွန္အတိုင္း ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အမွားနဲ႔ အမွန္ကို အေတာ္ အသင့္ ခြဲျခား နားလည္ထားသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။မွန္ကန္တာကိုလည္း လက္ခံတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားအတြက္ အမွန္တရားကို လုပ္ဖို႔ ေနေနသာသာ အမွန္အတိုင္း မွန္တဲ့ သူဖက္က မားမား မွတ္မွတ္ ရပ္တည္ ေျပာဖို႔ေတာင္ မစြမ္းႏိုင္သူတစ္ေယာက္ပါ။
ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ မင္းလိုလူတစ္ေယာက္က သူတစ္ပါကို အမွန္အမွားကို နားလည္ဖို႔ ေျပာေနရေသးတယ္လို႔ အျပစ္တင္ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး ခံပါမယ္။
ဒါဆို ဘာလို႔ေရေနတာလည္း ေျပာေနေသးလည္း ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ထက္ သတၱိရွိရွိ နဲ႔ အမွန္တရားဖက္က ရပ္သြားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေလးစားလို႔ပါ။ဂုဏ္ယူလြန္းလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြဟာ အမွာ နဲ႔ အမွန္ကို သိပါတယ္။အမွန္တရားကို ေျပာဖို႔ လုပ္ဖို႔ ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ မွန္တဲ့ဘက္ကေန ရပ္တည္ဖို႔ မရဲၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဆို ဘာလို႔ေရေနတာလည္း ေျပာေနေသးလည္း ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ထက္ သတၱိရွိရွိ နဲ႔ အမွန္တရားဖက္က ရပ္သြားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေလးစားလို႔ပါ။ဂုဏ္ယူလြန္းလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြဟာ အမွာ နဲ႔ အမွန္ကို သိပါတယ္။အမွန္တရားကို ေျပာဖို႔ လုပ္ဖို႔ ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ မွန္တဲ့ဘက္ကေန ရပ္တည္ဖို႔ မရဲၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ သူရဲေကာင္းဆိုတဲ့ စကားလုံးကို ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ၿပီးသုံးခ်င္ပါတယ္။ သူရဲေကာင္းဆိုတာ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကို ေခၚပါသလဲ။ ဘယ္လို လူမ်ိဳးကို သူရဲေကာင္းလို႔ သတ္မွတ္ၾကမလဲ?
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္အက်ိဳး အတြက္ လုံးဝ မငဲ့ကြက္ပဲ မွန္တဲ့ ဘက္ကေန သတၱိရွိရွိ လုပ္ဝံ့တဲ့ အေၾကာက္ တရားကိုဖယ္ရွား ထားတဲ့ သူေတြကို သူရဲေကာင္းလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ သူရဲေကာင္း မျဖစ္ၾကသလဲ ဆိုရင္ မွန္တာကို မွန္မွန္း သိရက္နဲ႔ အေၾကာက္တရားေၾကာင့္ မလုပ္ရဲပါဘူး မေျပာရဲပါဘူး ။ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူရဲေကာင္းေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။
စစ္ပြဲမွာ တိုက္ရင္းေသတာ မဆန္းေပမဲ့ မွန္တဲ့ ဘက္က ရပ္ၿပီး လုပ္ဖို႔ ေျပာဖိုကုိ အင္မတန္ ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ တိုက္ပြဲတစ္ခုမွာ ေအာင္တဲ့ စစ္သူရဲေကာင္းဆိုတာ မွန္သည္ျဖစ္ေစ မွားသည္ ျဖစ္ေစ စစ္ပြဲမွာ ထူးခၽြန္စြာ ႏိုင္ေအာင္ တိုက္ႏိုင္ခိုက္ႏိုင္ရင္ သူရဲေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ခုေခတ္ ျမန္မာစစ္ သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေၾကာက္တတ္လို႔ ပုန္းေနတဲ့ ရဲေဘာ္ဟာ စစ္ပြဲၿပီးလို႔ မေသပဲ က်န္ခဲ့ေတာ့ သူရဘြဲ ခ်ီးျမင့္ခံခဲ့ရတယ္တဲ့။ စစ္သူရဲေကာင္းမ်ားဟာ လူေတာ္ေတြ ျဖစ္ႏိုင္သလို မိုက္ရူးရဲဆန္သူ ေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ စစ္သူရဲေကာင္း တိုင္းဟာ လူေတာ္ေတြ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ျမန္မာ သမိုင္းထဲမွာလည္း ေတြႏိုင္ပါတယ္။
“ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္ တပင္ေရႊထီး တို႔လို”ဆိုၿပီး ငယ္ငယ္က မူလတန္းဖတ္စာမွာ ပါတဲ့…. ျမန္မာသူရဲေကာင္းလို႔ အမ်ားက သိထားတဲ့ တပင္ေရႊထီး ဆိုရင္ စစ္ပြဲေတြကို ေအာင္ခဲ့တဲ့ နာမည္ႀကီး သူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေပမဲ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြ အေပၚမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ မအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ့တဲ့ အခ်ိန္ ၊ အမွန္တရာကေန ေသြဖီသြားေတာ့ အရက္သမား ဘဝနဲ႔ ၾကက္ကေလး ငွက္ကေလး တစ္ေကာင္လို ရန္သူေတြ ဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံခဲ့ရဘူးပါတယ္။
(တပင္ေရႊထီးအေၾကာင္းကို သီးျခား မွ်ေဝေပးပါအုံးမယ္)
သူရဲေကာင္းေတြအေၾကာင္းနဲ႔သူတို႔ရဲ့စိတ္ဓါတ္ကို ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲ တစ္ခုက အသိေလး ဆိုပါေတာ့ ေဟာတဲ့ သူကို သိပ္မမွတ္မိပါဘူး။ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ နဲ႔ ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။
သီရိဓမၼာေသာကမင္း အေၾကာင္း ေဟာေျပာတာပါ။တကယ္တမ္း သီရိဓမၼာေသာကမင္းက ဇာတ္လိုက္ေနရာမွာ ေနေပမဲ့ အဓိက သူရဲေကာင္းႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ (ကာလိႏၵ)ႏိုင္ငံ စစ္႐ႈံးစစ္သူႀကီး(ေဒဝိႏၵ)နဲ႔ သူရဲ့စစ္သူႀကီး(ဝိဇယေကတု)တို႔ႏွစ္ဦးဟာ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ေတာ့ တကယ့္ သူရဲေကာင္း လို႔ ကၽြန္ေတာ္ခံယူပါတယ္။ အဲ့ဒီ စစ္သူႀကီး ႏွစ္ဦးရဲ့ အမွန္ဘက္မွ ရပ္တည္ရဲတဲ့ သတၱိကို အလြန္ကို ေလးစားမိပါတယ္။
သီရိဓမၼာေသာကမင္း အေၾကာင္း ေဟာေျပာတာပါ။တကယ္တမ္း သီရိဓမၼာေသာကမင္းက ဇာတ္လိုက္ေနရာမွာ ေနေပမဲ့ အဓိက သူရဲေကာင္းႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ (ကာလိႏၵ)ႏိုင္ငံ စစ္႐ႈံးစစ္သူႀကီး(ေဒဝိႏၵ)နဲ႔ သူရဲ့စစ္သူႀကီး(ဝိဇယေကတု)တို႔ႏွစ္ဦးဟာ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ေတာ့ တကယ့္ သူရဲေကာင္း လို႔ ကၽြန္ေတာ္ခံယူပါတယ္။ အဲ့ဒီ စစ္သူႀကီး ႏွစ္ဦးရဲ့ အမွန္ဘက္မွ ရပ္တည္ရဲတဲ့ သတၱိကို အလြန္ကို ေလးစားမိပါတယ္။
သူတို႔ေတြ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားလုံးေတြကိုလည္း နားထဲမွာ တကယ္ၾကားေနရသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္။သူတို႔ ႏွစ္ဦးေၾကာင့္လည္း စစ္ေသြးဆာေနတဲ့ (စ႑ာေသာက) အျဖစ္ကေန (သီရိဓမၼာေသာက) ဘဝကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့တယ္ လို႔ေတာင္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ေရတြင္း ေရကန္ ေစတီေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ လွဴဒါန္ခဲ့တဲ့ အေသာက …. သူတိုေတြ …..
အဓိကက်တဲ့ အေၾကာင္းေလး နဲနဲေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
အေသာကမင္းရဲ့ ေနာက္ဆုံးတိုက္ပြဲ ကာလိႏၵ တိုက္ပြဲ ၿပီးေတာ့ စစ္႐ႈံးတဲ့ ႏိုင္ငံက စစ္သူႀကီးကို ဖမ္းဆီးခဲ့ပါတယ္။
အေသာကမွာ အင္မတန္မွ ေခ်ာေမာလွပတဲ့(ရကၡိတာ)ဆိုတဲ့ မိဘုရား ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီ မိဘုရားဟာ စစ္ပြဲေတြနဲ႔တာ အခ်ိန္ကုန္ေနတဲ့ သူရဲ့ ၾကင္ယာေတာ္ အေသာကကို ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္ကုန္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါစို ။
အေသာကမွာ အင္မတန္မွ ေခ်ာေမာလွပတဲ့(ရကၡိတာ)ဆိုတဲ့ မိဘုရား ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီ မိဘုရားဟာ စစ္ပြဲေတြနဲ႔တာ အခ်ိန္ကုန္ေနတဲ့ သူရဲ့ ၾကင္ယာေတာ္ အေသာကကို ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္ကုန္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါစို ။
မိဘုရားက ကာမဂုဏ္ကို ေတာင္းတတယ္ ။ အေသာက မွာေတာ့ စစ္ေရး ႏိုင္ငံေရးေတြနဲ႔တာ အခ်ိန္ကုန္ေနတယ္။သူ႔အေပၚ အေလးမထားဘူး မျမတ္ႏိုးဘူး သူမအထင္ေပါ့။
သူမေျပာတာက…. “ၾကည့္စမ္း ေမာင္ေတာ္ဟာ ေခ်ာေမာ ေျပျပစ္တဲ့ ငါ့ခႏၶာကိုယ္ကို ေပြ႕ဖက္ရမဲ့ အစား သူစစ္ျမင္းေတြကိုပဲ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ကိုင္တြယ္ ေပြ႕ဖက္ေနတယ္။ ေမႊးပ်ံတဲ့ ငါ့ရဲ့ ကိုယ္သင္းနံ႔ကို နမ္း႐ႈိက္ရမဲ့ အစား စစ္ေျမျပင္က ေသြးညီွနံ႔ေတြကို ပိုသေဘာက် ေနတယ္။ ႏုညံ့ေခ်ာေမႊ႔တဲ့ ငါ့ပါးျပင္ကို နမ္း႐ိႈက္ရမဲ့ အစား ခၽြန္ထက္ေနတဲ့ သူရဲ့ ဓါးလွံေတြကိုသာ နမ္းရႈတ္ေနေလရဲ့” ဒီစကားလုံးေတြနဲ႔တင္ မိဘုရားဟာ သူေမာင္ေတာ္ကို မေက်နပ္ေတာ့ဘူး ဆိုတာ သိေလာက္ၿပီေပါ့ေနာ္။
သူမေျပာတာက…. “ၾကည့္စမ္း ေမာင္ေတာ္ဟာ ေခ်ာေမာ ေျပျပစ္တဲ့ ငါ့ခႏၶာကိုယ္ကို ေပြ႕ဖက္ရမဲ့ အစား သူစစ္ျမင္းေတြကိုပဲ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ကိုင္တြယ္ ေပြ႕ဖက္ေနတယ္။ ေမႊးပ်ံတဲ့ ငါ့ရဲ့ ကိုယ္သင္းနံ႔ကို နမ္း႐ႈိက္ရမဲ့ အစား စစ္ေျမျပင္က ေသြးညီွနံ႔ေတြကို ပိုသေဘာက် ေနတယ္။ ႏုညံ့ေခ်ာေမႊ႔တဲ့ ငါ့ပါးျပင္ကို နမ္း႐ိႈက္ရမဲ့ အစား ခၽြန္ထက္ေနတဲ့ သူရဲ့ ဓါးလွံေတြကိုသာ နမ္းရႈတ္ေနေလရဲ့” ဒီစကားလုံးေတြနဲ႔တင္ မိဘုရားဟာ သူေမာင္ေတာ္ကို မေက်နပ္ေတာ့ဘူး ဆိုတာ သိေလာက္ၿပီေပါ့ေနာ္။
ဒီေတာ့ ဖမ္းဆီးလာတဲ့ ကာလိႏၵ စစ္သူႀကီး (ေဒဝိႏၵ)ကို ဖမ္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ အက်ဥ္းေထာင္မွာ သြြားေတြ႕တယ္။ ဘုရင္ရဲ့ လက္သုံးေတာ္ ဓါးပါသူက တပါတည္း ယူေဆာင္သြားတယ္။ ဒီမွာ အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ စစ္သူႀကီးကို သူေျပာတာက “စစ္သူႀကီး သင့္ထံမွ ေတာင္းစရာရွိလို႔ လာခဲ့တာပါ ကၽြႏု္ပ္ေတာင္းတာကို သင္ေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ သင္ဒီညတြင္းခ်င္းပဲ သင့္ရန္သူ ျဖစ္တဲ့ အေသာကမင္း ကိုေဟာဒီဓါးနဲ႔ သတ္လိုက္ပါ မနက္လင္းတာနဲ႔ ထီးနန္းကို သိမ္းပိုက္ၿပီး ဘုရင္လုပ္ပါ။
သင္အလြယ္တကူ လုပ္ႀကံႏိုင္ဖို႔ အားလုံးကို ကၽြနု္ပ္စီစဥ္ပါ့မယ္။ေအာင္ျမင္ဖို႔ရန္ အတြက္ အားလုံး ကၽြႏု္ပ္တာဝန္ယူပါတယ္။ သင္ေပးရမဲ့ အရာကေတာ့ ကၽြႏု္ပ္ကို ခ်စ္ပါ သင့္ထံမွ အခ်စ္ကို ကၽြန္ုပ္အလိုရွိတယ္။ ကၽြႏု္ပ္ကို သိမ္းပိုက္ဖို႔ပါပဲ” တဲ့
စစ္သူႀကီး ျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ စကားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုံးဝ ေမွ်ာ္လင့္ မထားတဲ့ စကားလုံးေလးေတြပါ။ “မင္းသမီး ျမင္းျမတ္တဲ့ ရတနာေတြထဲမွာ မိန္းမသား ဆိုတဲ့အဖိုး အတန္ဆုံးရတနာ တစ္ပါး ပါဝင္ပါတယ္။အဲ့ဒီ အဖိုးတန္လွတဲ့ ရတနာရဲ့ တန္ဖိုးကို မဖ်က္ခ်င္ပါနဲ႔ အခ်စ္ဆိုတာ ေတာင္းယူရတဲ့ အရာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး ေပးဆပ္ရတဲ့ အရာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
မိဘုရာႀကီးေတာင္းတာကို ကၽြန္ုပ္မေပး ႏိုင္ပါဘူး၊ အေသာကနဲ႔ ကၽြႏု္ပ္ဟာ ရန္သူေတြဆိုေပမဲ့ တိုက္ပြဲတြင္းမွာသာလွ်င္ သူ႔အသက္ ကိုယ့္အသက္ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ တိုက္ရင္း အႏိုင္ယူမယ္။ စစ္တိုက္ခိုက္ရာမွာလည္း တိုင္းျပည္အတြက္ ျပည္သူအတြက္ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း အတြက္ မိန္းမတစ္ေယာက္အတြက္ မဟုတ္သလို ဒီလို ယုတ္ညံ့တဲ့ အႀကံနဲ႔ ရန္သူကို အႏိုင္ယူၿပီ ငါ့ရဲ့ ကိုယ္က်င့္ အမွန္ဘက္က အၿမဲရပ္ခဲ့တဲ့ ငါ့ရဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို အပ်က္မခံႏိုင္ဘူး။သင္ သတ္လို႔ ေသရင္လည္း ရဲရဲႀကီး အေသခံဝံ့ပါတယ္။ သင္ ေတာင္းတဲ့ အရာကိုေပးၿပီး ကၽြန္ုပ္ သံသရာမွာ အဖန္ဖန္ အေသမခံႏိုင္ပါဘူး။”
ဒီေျပာသံေတြကို နံရံ တဖက္ကေနၾကားလိုက္သူက မိဘုရား ညအခ်ိန္မေတာ္ အျပင္ထြက္ သြားတာကိုျမင္လိုက္လို႔ စိုးရိမ္ၿပီး တိတ္တဆိတ္ ေနာက္ကလိုက္လာတဲ့ အေသာကရဲ့ အား အကိုးရဆုံးေသာ စစ္သူႀကီး ဝိဇယေကတု ျဖစ္ပါတယ္။
အက်ဥ္းခန္းကို ဝိဇယေကတု ေရာက္လာ ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မိဘုရားက “စစ္သူႀကီး သူကို သင့္လက္ထဲက ဓါနဲ႔ သတ္လိုက္ပါ ဒီအက်ဥ္းသား ထြက္ေျပားဘို႔ ႀကံစီ ေနတဲ့ အျပင္ ကၽြနု္ပ္ကို ေစာ္ကားတဲ့ စကားေတြ ေျပာတယ္။” တဲ့….စစ္သူႀကီး ဘာလုပ္မလဲ သူ႔အရွင္ သခင္ရဲ့ မိဘုရားက အမိန္႔ေပးေနၿပီ သူသတ္မွာလား?။
သူေျပာလိုက္တာက “ကၽြႏု္ပ္ မသတ္ႏိုင္ပါဘူး” ခုနက မိဘုရားနဲ႔ ေဒဝိႏၵတို႔ ေျပာေနၾကတဲ့ အမွန္ႏွင့္ အမွား ဓမၼႏွင့္ အဓမၼ ကို ေျပာဆိုေနတဲ့ အသံေတြ အားလုံး ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး ၾကားလိုက္ပါတယ္။
မိဘုရားက မွားၿပီး ေဒဝိႏၵက မွန္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္ မသတ္ႏိုင္ပါဘူး ဟု႔ ဆိုကာ “ကဲ…. ေဒဝိႏၵ စစ္သူႀကီး သင္ရဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားကို အမွန္အတိုင္း သိလိုက္ရၿပီ ဒီေတာ့ သင္ ဒီအက်ဥ္းေထာင္ကေန ထြက္သြားေပေတာ့” ေျပာရင္း အေစာင့္ရဲမက္ကို ေခၚကာ ဒီစစ္သူႀကီးကို ေဘးကင္းရာအထိ ပိုေဆာင္ေပးရန္ အမိန္႔ေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဒီေတာ့ မိဘုရားက “သူ႔ကို လြတ္ေပးလိုက္ရင္ သင္ေသသြားမွာေပါ့။” ဒီေတာ့ ဝိဇယေကတုက “မိဘုရား မနက္မိုးလင္းလို႔ ဘုရင္ႀကီး သိၿပီး သတ္မယ္ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ုပ္ရဲရဲႀကီး အေသခံရဲပါတယ္။ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း လုပ္ဖို႔က ကၽြႏု္ပ္တာဝန္ ျဖစ္ပါတယ္။
အမွန္ကို သိရက္နဲ႔ အမွာကိုၿပဳျခင္းေၾကာင့့္ ကၽြႏု္ပ္ဘဝ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသရတာကိုပဲ ေၾကာက္ပါတယ္။” မိုးလင္းေတာ့ ဘုရင္ႀကီးက ေဒဝိႏၵ ကို ဝိဇယေကတု လြတ္ေပးလိုက္တယ္ ဆိုတာကို သိသြားပါတယ္။ ဘုရင္ႀကီးကလည္း စဥ္းစားႏိုင္စြမ္း ရွိသူ တစ္ေယာက္မို႔ သူ႔စစ္သူႀကီးကို ေမးပါတယ္။ “ေမာင္မင္းဟာ အေၾကာင္း တစ္စုံတရာ မရွိပဲ ရန္သူတစ္ေယာက္ကို လြယ္လြယ္ နဲ႔ မလြတ္ဘူး ဆိုတာကို ငါသိတယ္၊” အဲဒီအေၾကာင္းကို ငါ့ကို ေျပာျပပါ လို႔ေျပာတယ္။ စစ္သူႀကီးက သူ႔ေၾကာင့္ တစ္ပါးေသာသူ ထိခိုက္မွာကို စိုးတဲ့ အတြက္ မေျပာပါဘူး။ သူ႔သေဘာ အတိုင္း လြတ္လိုက္ပါေၾကာင္း အျပစ္ရွိလွ်င္ သူ႔ကို အျပစ္ေပးဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွ ဘုရင္ႀကီးထံက ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပတ္သတ္တဲ့သူတစ္စုံ တစ္ေယာက္ကိုမွ် အျပစ္မယူဘူး ဆိုတဲ့ ဂတိ ရေတာ့မွ ေျပာျပပါတယ္။ ဘုရင္ကလည္း ဂတိအတိုင္း မိဘုရား ရကၡိတာ ကို အျပစ္မေပးပါဘူး။ ဒါပါပဲ…
ဒီေနရာမွာ စစ္သူႀကီး ႏွစ္ေယာက္စလုံဟာ သူတို႔ အသက္ေသေရး ရွင္ေရးနဲ႔ အမွား အမွန္ကို ဘယ္လိုေရြးခ်ယ္ခဲ့သလဲ။
ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆိုရင္ေရာ ဘာကိုေရြးခ်ယ္ၾကမလဲ?
သူတို႔ေတြဟာ သူရဲေကာင္းေတြ မဟုတ္လား? လက္ရုံးရည္တိုက္ပြဲမွာ ႐ႈံခဲ့ေပမဲ့ အမွန္တရား တိုက္ပြဲမွာ ႏိုင္လိုက္တဲ့ ေဒဝိႏၵ…ကၽြန္ေတာ္ႏွလုံးသားမွာေတာ့ သူဟာ သူရဲေကာင္း အႏိုင္ရဖို႔ တစ္ခုတည္း ၾကည့္ၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ အမွားလမ္းေၾကာင္းေပၚ မေလွ်ာက္တဲ့သူ။
အမွန္တရား အတြက္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကို ျပန္တိုက္မဲ့ ရန္သူကိုေတာင္ အသက္ အေသခံၿပီး လြတ္ေပးရဲတဲ့ ဝိဇယေကတု…. သူဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္ႏွလုံးသားထဲက သူရဲေကာင္း။ ဂတိတစ္လုံးအတြက္ ကိုယ့္ကိုလုပ္ႀကံဖို႔ ၾကံစည္ခဲ့တဲ့ သူကို ေက်နပ္စြာ ခြင့္လြတ္ႏိုင္တဲ့ အေသာကမင္း သူကလည္း ကၽြန္ေတာ္အတြက္ေတာ့ သူရဲေကာင္းပဲေပါ့…..။
တစ္ခ်ိဳ႕က မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မေျပာရဲၾကဘူး။ ကိုယ့္အတြက္ အတၱမပါပဲ တကယ္ အမွန္ဘက္က မားမား မတ္မတ္ရပ္ၿပီး လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ သူေတြ က်ျပန္ေတာ့ သူတို႔ရဲ့ ပါစပ္ေတြပိတ္ထားတာကို ခံလိုက္ၾကတယ္။ ေျခေတြ လက္ေတြကို ႐ိုက္ခ်ိဳးခံထားလိုက္ရၿပီ။
တစ္ခ်ိဳ႕ၾကေတာ့လည္း ေျပာဖို႔ လုပ္ဖို႔ အခြင့္ အေရးေတြ ရွိိိိိိိိေနေပမဲ့ ကိုယ့္ အက်ိဳး တစ္ခုတည္း အတြက္ကို ၾကည့္ၿပီး မေျပာဘူး မလုပ္ဖူး။ ဒီထက္ဆိုးတာက တစ္ပါသူကိုလည္း လုပ္ခြင့္ မေပးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ပါးစပ္ေတြကို ဘယ္လိုပိတ္ပိတ္ လက္ေတြ ေျခေတြ က်ိဳးက်ိဳး အမွန္ကို ရဲရဲဝံဝံ လုပ္ေနတဲ့သူေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ အဲ့ဒီ လိုလူေတြဟာလည္း ကၽြန္ေတာ္ အတြက္ေတာ့ သူရဲေကာင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းကင္မွာ လင္းလက္ေနတဲ့ တစ္ကိုယ္တည္းတည္း ထြန္းလင္းေနတဲ့ ဓူဝံၾကယ္လို ၊ အုပ္စုလိုက္ ထြန္းလင္း လမ္းျပေပးတဲ့ ခုႏွစ္စင္ၾကယ္လို သူရဲေကာင္း ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ေနမွာပါ။နာမည္ရွိတဲ့ အဲဒီလို ၾကယ္ေတြရွိ သလို နာမည္ မသိပဲ ထြန္းေတာက္ေနတဲ့ ၾကယ္ေတြလည္း မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။
အဲဒီလိုၾကယ္ေတြဟာ လူမသိ သူမသိပဲ အမ်ားအတြက္ စြန္႔လြတ္ စြန္႔စားသြားၾကတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ေကာင္းကင္က ၾကယ္ေတြကို ေမာ့ၾကည့္မိတိုင္း အမ်ားအတြက္ ကိုယ္က်ိဳးကိုစြန္႔ အသက္ကို စြန္႔သြားၾကတဲ့ သူရဲေကာင္းမ်ားကို ေလးစားရင္း ဂုဏ္ျပဳရင္းနဲ႔ ကိုယ္တိုင္က သူတစ္ပါအတြက္ လမ္းျပၾကယ္ မျဖစ္ေပမဲ့ သူတို႔ေပးတဲ့ အလင္းေရာင္ ေအာက္ကေန မွန္ကန္တဲ့ လမ္ကို ေရြခ်ယ္ၿပီး မွန္မွန္ကန္ကန္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾက ပါစို႔လား ခင္ဗ်ာ။။။။
အမွန္ကို အေၾကာက္တရားကင္းကင္းနဲ႔ ရင္ဆိုင္ဖို႔ သူရဲေကာင္းေတြရဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးကို မထားႏိုင္ေသး ေပမဲ့ က်ေနာ္ကေတာ့ အမွားဘက္လိုက္တဲ့ ဘက္ေတာ္သား မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း အသက္ရွင္သြားႏိုင္မယ္ ထင္ပါရဲ့…….။။
အားလုံးကို ေလးစားလွ်က္
အင္းေတာ္ရွမ္း
[Reference: Myanmar Friends Day Website]
No comments:
Post a Comment