Saturday, March 22, 2014

ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္


နတ္တို႔၏ နားသည္ လူျဖစ္စဥ္က ျပဳလုပ္ဆည္းပူး အားထုတ္အပ္ေသာ ေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသျဖင့္ သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ ေသြးစေသာ အပိတ္ အပင္ အေႏွာက္အယွက္မ်ား မရွိေပ။ ထိုသို႔ ညစ္ညဴးမႈ ကင္းေသာေၾကာင့္ နတ္တို႔၏ နားသည္ အေ၀းမွအသံႏွင့္ အလြန္တိုးေသာ အသံတို႔ကိုၾကားႏုိင္ၾကသည္။

ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ရ တန္ခိုးရွင္၏နားသည္လည္း စ်ာန္သမာဓိ စြမ္းအားေၾကာင့္ လူသာမာန္တို႔နားထက္ထူးျခားေသာ စြမ္းရည္ ျဖစ္ေပၚလာရသည္။ အေ၀းမွ အသံ အလြန္တိုးေသာအသံတို႔ကို ၾကားႏိုင္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ရ တန္ခိုးရွင္၏ နားအၾကားစြမ္းအင္သည္ နတ္တို႔၏ နားအၾကား စြမ္းအင္ႏွင့္ တူညီသည္။ ဒိဗၺ+ေသာတ၊ ဒိဗၺ=နတ္တို႔၏ နားႏွင့္တူေသာ+ေသာတ=နား။

ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ျဖစ္ေပၚပံု စတုတၳစ်ာန္ရၿပီးေသာပုဂၢဳိလ္သည္အဘိ
ညာဥ္၏ အေျခခံျဖစ္ေသာ စတၳဳတၳစ်ာန္ကို၀င္စား၍ ထိုစ်ာန္မွ ထၿပီးေနာက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈပရိကံကိုျပဳရသည္။ ေရွ႕ဦးစြာ ပကတိနားျဖင့္ၾကားႏုိင္ေလာက္သည့္ ေက်ာင္းတိုက္မွ ေခါင္းေလာင္း ထိုးသံ စည္သံ၊ ခ႐ုသင္းသံ၊ ရဟန္း သာမေဏငယ္တို႔၏ စာရြတ္ဆိုသံ သာမာန္စကား ေျပာသံ၊ ေရေႏြးဆူသံ၊ ေနပူက်ဲက်ဲ၌ ထင္းရြက္ေျခာက္ျဖစ ္ျဖစ္မည္သံ၊ ပုရြက္ဆိတ္၊ ျခ၊ သန္း၊ ၾကမ္းပိုးတို႔မည္သံ စသည္အား
ျဖင့္အၾကမ္းဆံုး အက်ယ္ဆံုးအသံမွ အတိုးဆံုး အႏႈးညံ့ဆံုး အသံအထိ အသံအာ႐ုံမ်ားကို ႏွလံုးသြင္းရမည္။ ထိုအသံတိ႔ုကို အရပ္ ဆယ္မ်က္ႏွာလံုး၌ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္အပ္၏။ ထိုသို႔ ႏွလံ့ုးသြင္းေသာအခါ ထိုအသံတို႔သည္ ပကတိစိတ္၌ပင္ထင္ရွားလာကုန္၏။ ပရိကံျပဳေသာ သမာဓိစိတ္၌မူကား ပိုမိုေပၚလြင္ ထင္ရွားလာကုန္၏။

အရပ္ဆယ္ မ်က္ႏွာရွိသည့္အနက္ အရပ္မ်က္ႏွာ တစ္ခုစီကို စိတ္ အာ႐ုံစူးစိုက္၍ အဓိ႒ာန္ျပဳရမည္။ ဥပမာ အေရွ႕အရပ္၌ ရွိ နတ္တို႔ အသံကို ၾကားေစသတည္း။ သို႔မဟုတ္ ပဲခူးၿမိဳ႕ရွိ မည္သည့္ေက်ာင္း။

မည္သည့္ ေနအိမ္မွ အသံကို ၾကားရေစသတည္း စသည္ျဖင့္ အလိုရွိသမွ်အဓိ႒ာန္ျပဳ၌ စတုတၳစ်ာန္ကိုျပန္၀င္စားရသည္။ ထိုစတုတၳ
စ်ာန္မွာအဘိညာဥ္ေဇာ တစ္ႀကိမ္သာျဖစ္၍ ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္ဟု ေခၚရသည္။

ထိုအဘိညာဥ္ကို အားေကာင္းေအာင္ျပဳလုပ္လိုေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အသံကို မိမိၾကားလိုေသာအရပ္ျဖင့္ပိုင္းျခားရမည္။ လက္တစ္သစ္၊
ႏွစ္သစ္၊ ေလးသစ္၊ ရွစ္သစ္၊ တစ္ထြာ၊ တစ္ေတာင္၊ အခန္းတြင္း၊ ေက်ာင္းဦးျပသာဒ္၊ ပရိ၀ုဏ္၊ သံဃာ့အရံ၊ ဆြမ္းခံရြာ၊ ဇနပုဒ္ စသည္
ျဖင့္ စၾကာ၀ဠာ တံတိုင္းတိုင္ေအာင္ လည္းေကာင္း၊ ထိုထက္ ေက်ာ္လြန္၍လည္းေကာင္း ၾကားလိုရာ အရပ္ကို ပိုင္းျခား၍ အဘိညာပါဒ
ကစ်ာန္ကို ပြားမ်ား၀င္စားရာ၏။ အႀကိမ္မ်ားစြာ ေလ့က်င့္ၿပီးေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားမွာမူ အဘိညာပါဒက စ်ာန္ကို တဖန္ မ၀င္စားေတာ့ဘဲ အဓိ
႒ာန္ျပဳၿပီးေနာက္ ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္စိတ္ တိုက္႐ုိက္ျဖစ္ေပၚ၍ ၾကားႏိုင္ၾကသည္။ ဤသို႔ၾကားရာ၌လည္း အသံတို႔သည္ ျဗဟၼာ့ျပည္
တိုင္ေအာင္ ပ်ံ႕တက္လ်က္ ခ႐ုသင္း ထက္စည္ အိုးစည္ ေမာင္းစေသာ အသံမ်ားျဖင့္ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ေရာယွက္ဆူပြက္ေနေစကာမႈ မိမိၾကားလိုေသာအသံကို ဤကား ခ႐ုသင္သံ၊ ဤကား ထက္စည္သံ စသည္ျဖင့္ ခြဲျခားထုတ္စစ္၍ အလိုရွိရာအသံကို ျပတ္ျပတ္သားသား ၾကားႏိုင္စြမ္းရွိသည္။

နားပင္းေနသူ ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္မရႏုိင္ ပကတိအားျဖင့္ နားေကာင္းသူသည္ သင့္ေလ်ာ္ရာအရပ္မွ အသံမ်ားကို ၾကားႏိုင္စြမ္းရွိ
သည္။ ပင္ကိုယ္က နားမေကာင္းသူ၊ နားပင္းသူမ်ားမွာ မည္သည့္အသံမွ် ၾကားႏိုင္စြမ္းမရွိေပ။ ထို႔အတူပင္ ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ျဖင့္ ေ၀းေသာ အသံ၊ နီးေသာ အသံ၊ တိုးတိုးသံ၊ သိမ္ေမြ႕ေသာအသံ စသည္တို႔ကို အလိုရွိသလိုၾကားႏိုင္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း မူလပဋိသေႏၶကပင္ နားပင္းလာသူမ်ားမွာ ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ကိုမရႏိုင္ေပ။

ဘာသာျခားစကားသံက ိုဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္ျဖင့္သိႏိုင္ပါသလား။
ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္ရေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ မည္သည့္ျဗဟၼာ လူနတ္တို႔က ေျပာသည္ျဖစ္ေစ က်ယ္က်ယ္တိုးတိုး အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာအသံ
ကို အမွန္ပင္ ၾကားႏိုင္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္ရ ပုဂၢဳိလ္သည္ ဘာသာကြဲ စကားသံမ်ားကို ၾကားလွ်င္ သိပါသလား။ အဓိပၸါယ္ နားလည္ပါသလားဟု ေမးျငားအံ့။ မသိႏိုင္ေခ်။ သို႔ေသာ္ ပရစိတၱ၀ိဇာနာန အဘိညာဥ္ျဖင့္ စကားေျပာသူ၏ စိတ္အလိုကို သိေအာင္ျပဳ၍ လာသာျခားစကားသံ၏ ဆိုလိုရင္း အဓိပၸါယ္ကို သိရွိနားလည္ႏိုင္ပါသည္။

(ပ႑ိတေ၀ဒနိယက်မ္း)

ဗုဒၶဘာသာလက္စြဲက်မ္း

No comments:

Post a Comment