Sunday, March 30, 2014

``ႏႈတ္ေၾကြး´´


ယမန္ေန႔ထုတ္ The Pyi Myanmar Dailyပါ ေဆာင္းပါး။
``ႏႈတ္ေၾကြး´´

မိမိနဲ႔ညီအစ္ကိုရင္းခ်ာေတြလို ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ ေဆး(၁)က Part.2ေက်ာင္းသားေလးတစ္ဦးက ``ဦးေခ လႈဳပါ့ မယ္လို႔ ကတိေပးထားၿပီး မလႈဳျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုအျပစ္ျဖစ္လဲဟင္´´လို႔ ဖုန္းဆက္ၿပီး ေမးလာပါတယ္။ ``ဘာ ျဖစ္လို႔ ေမးတာလဲ ´´ ျပန္ေမးေတာ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးရဲ႕ မိဘမ်ားဟာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးကို သိမ္လႈဳပါ မယ္။ ေလာေလာဆယ္ ဘုန္းႀကီးက ေငြစုိက္ၿပီးေဆာက္ထားႏွင့္ပါ။ အားလံုးၿပီးတာနဲ႔ ကုန္က်စရိတ္ကို လႈဳပါ မယ္လို႔ ေလွ်ာက္ထားၿပီး ဘုန္းႀကီးက သိမ္ၿပီးၿပီလို႔ အေၾကာင္းၾကားလာေတာ့ လုပ္ငန္းေတြအဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး ေဘးၾကပ္နံၾကပ္ျဖစ္ေနေတာ့ မလႈဳႏုိင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းက ေမးခိုင္းလို႔ေမးတာပါလို႔ ေျပာျပပါတယ္။

သူ႔စကားနားေထာင္ၿပီးေတာ့ မိမိငယ္တုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကို သြားသတိရမိပါတယ္။ မိမိအင္မတန္ ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳရတဲ့ ဆရာဘုန္းႀကီးက တိုက္အုပ္စာခ်ဘုန္းႀကီးလုပ္ေနရာကေန ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းခြဲ ထုိင္ပါတယ္။ ဆရာဘုန္းႀကီးရဲ႕ေက်ာင္းက အုတ္တံတုိင္းမရွိပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ဆရာဘုန္းႀကီးကလည္း စာခ်ဘုန္းႀကီး လုပ္ေနရာကေန ေက်ာင္းထိုင္လိုက္တာဆုိေတာ့ ခပ္မြဲမြဲပါပဲ။ ရြာကေန အေမက မိမိအတြက္ ရိကၡာလာပို႔ေတာ့ အေမ့ကို အုတ္တံတုိင္းတစ္ခန္းလႈဳဖို႔ မိမိက တုိက္တြန္းပါတယ္။ အေမကလည္း လႈဳမယ္ ဒါေပမယ့္ အခုတစ္ ေခါက္ေတာ့ ေငြက အလံုအေလာက္ပါမလာလုိ႔ ေနာက္တစ္ေခါက္မွ လႈဳမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ မိမိကလည္း မလႈဳျဖစ္မွာမုိ႔ အဲဒါဆုိရင္လည္း ဘုန္းႀကီးကို လႈဳမယ့္အေၾကာင္းေလွ်ာက္သြားေလလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ အေမက တစ္ခါထဲ မလႈဳႏုိင္ခဲ့ပဲနဲ႔ မေလွ်ာက္ခ်င္ဘူး။ ကိုယ္က မလႈဳခင္ေသသြားခဲ့ရင္ သံသရာမွာ `ႏႈတ္ေၾကြး´တင္လိမ့္ မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကိုယ္က အသက္၁၂ႏွစ္အရြယ္ ကုိရင္ေပါက္စေလးဆုိေတာ့ ႏႈတ္ေၾကြးတင္ တယ္ဆုိတာ ဘယ္လို မ်ဳိးလည္းဆုိတာ ေသခ်ာမသိပါဘူး။ ေနာင္အသက္ႀကီးလို႔ စာေပက်မ္းဂန္ေတြကို သင္ယူ ေလ့လာတာမ်ားလာမွ ႏႈတ္ေၾကြးတင္ျခင္းဟာ အလြန္အင္မတန္ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ရာႀကီးပါလားဆုိတာ သိလိုက္ရပါတယ္။

`အၾကင္သူသည္ ရေသ့ရဟန္း ပုဏၰား ဖုန္းေတာင္းယာစကာတုိ႔အား အလိုရွိရာကို လာ၍အလႈဳခံပါ။ ေပးလႈဳဒါန္း ပါမယ္လို႔ ေျပာဆိုေလွ်ာက္ထားၿပီး အလႈဳခံလာေသာအခါ၌ အလႈဳခံေသာအရာကို မေပးလႈဳအံ့။ ထုိသူသည္ စင္စစ္ လူယုတ္မာျဖစ္၏´´လို႔ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္ ၀သလသုတ္ေတာ္မွာ ထုတ္ေဖာ္ ကာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

တစ္ခါ ` အၾကင္သူသည္ ရေသ့ရဟန္း ပုဏၰား ဖုန္းေတာင္းယာစကာတုိ႔အား အလိုရွိရာကို လာ၍အလႈဳခံပါ။ ေပးလႈဳဒါန္းပါမယ္လို႔ ေျပာဆိုေလွ်ာက္ထားၿပီး အလႈဳခံလာေသာအခါ၌ အလႈဳခံေသာအရာကို မေပးလႈဳပဲ မုသာ ၀ါဒျဖင့္လွည့္ပတ္ေျပာဆို၏။ ထုိသို႔ မုသာ၀ါဒျဖင့္ လွည့္ပတ္ေျပာဆုိေသာသူသည္ မိမိ၏ ဘ၀ပ်က္စီးေၾကာင္း တရားကို မိမိကိုယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ေသာသူမည္၏´´လုိ႔ သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္ ပရာဘ၀သုတ္ေတာ္မွာ ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ျပန္ပါတယ္။

တစ္ခါတုန္းက အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားထံခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ``ေကာင္းေသာစကားကို ဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာသူ အားထုတ္အပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈသည္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္းတူမွ်သည္သာ ျဖစ္ပါလ်က္ ပ်က္စီးျခင္းသုိ႔ ေရာက္ပါသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာသူ အားထုတ္အပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈသည္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္းတူမွ်သည္သာ ျဖစ္ပါလ်က္ ရည္မွန္း ခ်က္အတုိင္းမျဖစ္ပါ။

အခ်ိဳ႕ေသာသူ အားထုတ္အပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈသည္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္းတူမွ်သည္သာ ျဖစ္ပါလ်က္ ရည္မွန္း သည့္အတုိင္း ျဖစ္လာပါသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာသူ အားထုတ္အပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈသည္ ကုန္သြယ္မႈခ်င္းတူမွ်သည္သာ ျဖစ္ပါလ်က္ ရည္မွန္း သည္ထက္ သာလြန္မ်ားျပားေသာ အက်ိဳးကိုရရွိပါသည္။ ဤသို႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ အဘယ္သို႔ေသာ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသနည္း´´လို႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားေတာ္မူပါတယ္။

ဒီအခါမွာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ``သာရိပုတၱရာ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာသူသည္ ရဟန္းပုဏၰားတုိ႔အား `အရွင္တုိ႔ အလိုရွိေသာ ပစၥည္းကို မိန္႔ၾကားအလႈဳခံေတာ္မူပါေလာ´ဟု ဖိတ္ၾကားၿပီး ထိုဖိတ္ၾကားထားသည့္ အတုိင္း ကတိတည္ၾကည္စြာျဖင့္ အလႈဳခံလာေသာအခါ၌ မလႈဳဒါန္းေခ်။ ထုိသူသည္ ထိုဘ၀မွ စုေတေသလြန္၍ ဤလူ႔ဘံုသုိ႔ တစ္ဖန္ျပန္၍ ေရာက္လာသည္ရွိေသာ္ အၾကင္အၾကင္ ကုန္သြယ္မႈကိုျပဳ၍ ကုန္သည္အလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳ၏။ ထိုသူျပဳအပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈမွန္သမွ်သည္ ပ်က္စီးျခင္းသုိ႔သာ ေရာက္၏။´´

`` သာရိပုတၱရာ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာသူသည္ ရဟန္းပုဏၰားတုိ႔အား `အရွင္တုိ႔ အလိုရွိေသာ ပစၥည္းကို မိန္႔ၾကားအလႈဳခံေတာ္မူပါေလာ´ဟု ဖိတ္ၾကားၿပီး ထိုဖိတ္ၾကားထားသည့္အတုိင္း ကတိတည္ၾကည္စြာျဖင့္ အ လႈဳခံပုဂၢိဳလ္ အလိုရွိသေလာက္ မေပးလႈဳပဲ အနည္းငယ္မွ်သာ ေပးလႈဳ၏။ ထိုသူသည္ ထုိဘ၀မွ စုေတေသလြန္ ၍ ဤလူ႔ဘံုသို႔ တစ္ဖန္ျပန္၍ ေရာက္လာသည္ရွိေသာ္ အၾကင္အၾကင္ ကုန္သြယ္မႈကိုျပဳ၍ ကုန္သည္အလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳ၏။ ထိုသူျပဳအပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈမွန္သမွ်သည္ ရည္မွန္းထားသည့္အတုိင္း မျဖစ္ ေခ်။´´

``သာရိပုတၱရာ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာသူသည္ ရဟန္းပုဏၰားတုိ႔အား `အရွင္တုိ႔ အလိုရွိေသာ ပစၥည္းကို မိန္႔ၾကားအလႈဳခံေတာ္မူပါေလာ´ဟု ဖိတ္ၾကားၿပီး ထိုဖိတ္ၾကားထားသည့္ အတုိင္း ကတိတည္ၾကည္စြာျဖင့္ အလႈဳခံပုဂၢိဳလ္ အလိုရွိသေလာက္ လႈဳဒါန္း၏။ ထိုသူသည္ ထုိဘ၀မွ စုေတေသလြန္ ၍ ဤလူ႔ဘံုသို႔ တစ္ဖန္ျပန္၍ ေရာက္လာသည္ရွိေသာ္ အၾကင္အၾကင္ ကုန္သြယ္မႈကိုျပဳ၍ ကုန္သည္အလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳ၏။ ထိုသူျပဳအပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈမွန္သမွ်သည္ ရည္မွန္းထားသည့္အတုိင္း ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္၏။´´

``သာရိပုတၱရာ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာသူသည္ ရဟန္းပုဏၰားတုိ႔အား `အရွင္တုိ႔ အလိုရွိေသာ ပစၥည္းကို မိန္႔ၾကားအလႈဳခံေတာ္မူပါေလာ´ဟု ဖိတ္ၾကားၿပီး ထိုဖိတ္ၾကားထားသည့္အတုိင္း ကတိတည္ၾကည္စြာျဖင့္ အလႈဳခံပုဂၢိဳလ္ အလိုရွိသည္ထက္ ပိုလြန္၍ လႈဳဒါန္း၏။ ထိုသူသည္ ထုိဘ၀မွ စုေတေသလြန္ ၍ ဤလူ႔ဘံုသို႔ တစ္ဖန္ျပန္၍ ေရာက္လာသည္ရွိေသာ္ အၾကင္အၾကင္ ကုန္သြယ္မႈကိုျပဳ၍ ကုန္သည္အလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြး ၀မ္းေၾကာင္း ျပဳ၏။ ထိုသူျပဳအပ္ေသာ ကုန္သြယ္မႈမွန္သမွ်သည္ ရည္မွန္းထားသည့္ထက္ သာလြန္မ်ားျပား ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကို ရရွိခံစားရ၏´´

``သာရိပုတၱရာ ကုန္သြယ္မႈခ်င္း တူမွ်သည္သာ ျဖစ္ပါလ်က္ အက်ိဳးေက်းဇူးရရွိမႈ ကြဲျပားရျခင္း၏ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့တုိ႔ကား ဤဆုိအပ္ခဲ့ၿပီးေသာ အေၾကာင္းမ်ားပင္တည္း´´လို႔ ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

မိမိတုိ႔ငယ္စဥ္ကိုရင္ဘ၀တုန္းက ``တစ္ခါႏွစ္ခါ သိျမင္ဘူးၿပီး မိသားစုသဖြယ္ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈမရွိတဲ့ ဒကာဒကာ မေတြက မင္းတုိ႔ကို အလိုတာရွိရင္ အလႈဳခံေနာ္လို႔ ေျပာရင္ မင္းတုိ႔က ယံုၾကည္ၿပီး သြားအလႈဳမခံၾကနဲ႔။ အဲဒါက မင္းတုိ႔နဲ႔ ေတြ႔တုန္းဆံုတုန္း လႈဳစရာကလည္းမပါ လႈဳဒါန္းခ်င္စိတ္လည္းမရွိပဲ မေကာင္းတတ္လို႔ စကားအရ ေျပာ တာ။ အဟုတ္မွတ္ၿပီး သြားအလႈဳခံမေနၾကနဲ႔။ တကယ္လႈဳခ်င္တဲ့သူက ကိုရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ကုိရင့္ကို လႈဳခ်င္ တယ္။ ကိုရင္ ဘာလိုအပ္လဲဆုိတာ ေျပာပါဦးလို႔ တစ္ခါထဲအၿပီးအျပတ္ ေလွ်ာက္တာကြ´´လုိ႔ ဆရာ ဘုန္းႀကီးက ဆံုးမခဲ့ဘူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိမွာ အလိုရာအလႈဳခံပါလို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့ ဒကာဒကာမေတြ မ်ားေပမယ့္ ဘယ္သူ႔ဆီကိုမွ အလႈဳမခံဘူးပါဘူး။ ရဟန္းဒကာဒကာမမ်ားဆီေတာင္ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးကထဲက ယခုခ်ိန္ထိ ႏွစ္ခါပဲ အလႈဳခံဘူးပါတယ္။

ဒကာဒကာမေတြအေနနဲ႔လည္း အမွန္တကယ္ လႈဳဒါန္းလိုတဲ့ စိတ္ေစတနာမရွိပါပဲ မေကာင္းတတ္တာေၾကာင့္ လူမႈအေရး ဟန္လုပ္ၿပီး မေလွ်ာက္ထားသင့္ပါဘူး။ ကိုယ္က တကယ္လႈဳခ်င္လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားတာမွန္ရင္လည္း `အလိုရွိရာ´လိ႔ု မေလွ်ာက္ထားပဲ `တပည့္ေတာ္တုိ႔ထံမွာ ဘယ္ေလာက္ပမာဏတန္ဖိုး ရွိတဲ့အရာ၀တၳဳကုိ တစ္လတစ္ခါ လာေရာက္အလႈဳခံႏုိင္ပါတယ္´လို႔ တိတိက်က် ေလွ်ာက္ထားသင့္ပါတယ္။ `အလိုရွိရာ´ဆုိတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ ေလွ်ာက္ထားၿပီး သူအလိုရွိတာကို လာလႈဳခံလို႔ ကိုယ္က မလႈဳႏုိင္ဘူးဆုိရင္ ႏႈတ္ေၾကြးတင္ၿပီး ပစၥဳပၸန္အတြက္ေရာ သံသရာခရီးအတြက္ မေကာင္းႏုိင္ပါဘူး။ ဆုိးက်ိဳးေတြက မ်ားျပားလြန္းလွပါတယ္။

ကိုယ္ကတိတိက်က် ေလွ်ာက္ထားၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတုိင္း လာေရာက္အလႈဳခံတဲ့အခါမွာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မလႈဳဒါန္းႏုိင္ရင္လည္း ႏႈတ္ေၾကြးမတင္ေအာင္ ေလာေလာဆယ္မွာ ဘာေၾကာင့္ မလႈဳဒါန္းႏုိင္ ေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ကာလေလာက္ၾကရင္ လာေရာက္လႈဳဒါန္းေပးပါ့မယ္စသျဖင့္ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္း သင့္ ေလွ်ာက္ထားေျပာဆုိၾကရပါမယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ ႏႈတ္ေၾကြးတင္မႈကေန လြတ္ေျမာက္ႏုိင္လိမ့္မယ္။

တကယ္တမ္းၾကေတာ့ ကိုယ္က လုပ္ေပးပါ့မယ္။ လႈဳပါ့မယ္ေျပာထားၿပီး လုပ္မေပးပဲေနတာ မလႈဳဒါန္းပဲေနတာ ဟာ သူတစ္ပါးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တာပါပဲ။ သူတစ္ပါးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ ေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တဲ့သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ရည္မွန္းခ်က္ ေတြလည္း မျပည့္၀ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ တူေသာအက်ိဳးကို ေပးတာပါ။ အထူးသျဖင့္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းစတဲ့သူ ေတြကိုလည္းပဲ မိမိက အမွန္တကယ္မကူညီႏုိင္ပါပဲ ကူညီေပးပါ့မယ္လုိ႔ လူမႈေရးအရ မေျပာဆုိသင့္ပါဘူး။ အဲဒီလိုေျပာဆုိတာဟာလည္းပဲ ႏႈတ္ေၾကြးတင္တဲ့ထဲ ပါ၀င္ပါတယ္။ မိမိတုိ႔ဘ၀ရဲ႕ ရည္မွန္ခ်က္ေတြ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေတြ ျပည့္၀ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ႏႈတ္ေၾကြးကင္းစင္ဖုိ႔လိုအပ္ပါတယ္။ 

(မုိးသု-မႏၱေလး)

No comments:

Post a Comment