Sunday, March 30, 2014

နိဗၺာန္ကို ဘာေၾကာင့္ လိုခ်င္ တာလဲ


ဘာျဖစ္လို႔ နိဗၺာန္ကို လိုခ်င္တာလဲ။

ခႏၶာကို မလိုခ်င္ေတာ့လို႕။

ခႏၶာကို ဘာလို႔မလိုခ်င္တာလဲ။

ဆင္းရဲလို႔။

ဘာျဖစ္လို႔ဆင္းရဲတာလဲ။

ကိုယ္လည္းမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဥစၥာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္နဲ႔လည္းမဆိုင္ဘူး။

မျမဲတဲ႔သေဘာတရားေတြပဲ။ အျမဲတမ္း ျဖစ္ေနပ်က္ေနတဲ႔ အနိစၥတရားေတြပဲ။

ဇာတိေလးေပၚလိုက္ အိုသြားလိုက္ ေသသြားလိုက္နဲ႔ တရစပ္ဆင္းရဲေနတာပဲ။

ဒါေတြကို သိေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။

တရားထိုင္ရမယ္။ ဒီလိုထိုင္တာဟာ အရွင္းဆံုးပဲ။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီခႏၶာႀကီးဟာ မတည္ၿမဲဘူး။

အၿမဲတမ္းေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးေနတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ ေသတဲ႔ဖက္ကို သြားေနတယ္။

တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ စိတ္ကို စုစည္းလိုက္တယ္။ ျပန္႔က်ဲေနတဲ႔ စိတ္ေတြကို ဝင္ေလ

ထြက္ေလပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တည္ရာေနရာေလးတစ္ခု ေပးလိုက္တယ္။

တည္ၿငိမ္ေအာင္လုပ္လိုက္တယ္။ၿငိမ္ေနေအာင္ လုပ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ခႏၶာရဲ႕ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈ

က ထင္ရွားစြာ အခ်က္ေပးလာတယ္။ ဘယ္လိုျပေနလဲဆိုေတာ့ ခႏၶာဟာ တစ္ေနရာထဲမွာ ၿငိမ္ေနရ

ေတာ့ ေညာင္းလာတယ္ ကိုက္လာတယ္။ ေတာင့္လာတယ္ တင္းလာတယ္။ သာမာန္အခ်ိန္မွာေတာ့ မသိသာဘူး။ သခၤါရအေနနဲ႔ ေညာင္းလာရင္ ျပင္လိုက္တာပဲ။

ခႏၶာက ငါမဟုတ္ဘူး။ ရုပ္တရားသာျဖစ္တယ္။ ေပါင္မုန္႔တစ္လံုးကို ဝယ္လာသလိုပဲ။

ဝယ္လာကတည္းကေန တရစပ္ ေဖာက္ျပန္ေနတယ္။ သူ႔ရဲ႕သက္တမ္းက သံုးရက္လား ေလးရက္လား။

ေလးရက္မွာ ပုပ္သိုးသြားတယ္ဆိုပါစို႔။

ေလးရက္ျပည့္မွ ပုပ္သိုးသြားတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။

ေပါင္မုန္႔အျဖစ္ စတင္ျဖစ္တည္လာကတည္းက စၿပီး ပုပ္သိုးျခင္းဆီကို တရစပ္ဦးတည္ၿပီးသြားေနတယ္။

ဒါကို တစ္ရက္ၾကာတယ္ ႏွစ္ရက္ၾကာတယ္ စသျဖင့္ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ေပၚ မူတည္ၿပီး ဒီမုန္႔ လတ္ဆတ္တယ္

မလတ္ဆတ္ဘူး။ စသျဖင့္ ဆံုးျဖတ္တယ္။ ခႏၶာလည္း ဒီသေဘာပဲ။ အၿမဲတမ္းေဖာက္ျပန္ေနတယ္။

ထိုင္ေနေတာ့လည္း ေဖာက္ျပန္တယ္ ရပ္ေနေတာ့လည္း ေဖာက္ျပန္တယ္ သြားေနေတာ့လည္း ေဖာက္ျပန္တယ္ အိပ္ေနေတာ့လည္း ေဖာက္ျပန္တယ္။
ဒါကို ဣထိယာပုဒ္ေတြလို႔ ေခၚတယ္။

ဒီေလးပါးမွာ အၾကာႀကီး မတည္ၿမဲေနဘူး။ တရားထိုင္ေတာ့ ေညာင္းလာတယ္ ကိုက္လာတယ္။

ဒါဟာ ထိုင္ကတည္းက ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈကို ဦးတည္ေနလို႔ပဲ။ သူ႔ရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈ အျမင့္ဆံုးကိုေရာက္လာတဲ႔အခါ sign ျပလိုက္တယ္။ ေညာင္းတယ္ ေပါ့။

ဒါဆိုရင္ ေညာင္းတာက ရုပ္တရားေပၚမွာ
ေပၚလာတာ။ေညာင္းတာကိုသိတာက နာမ္တရား။ ေနရာျပင္ခ်င္တာက နာမ္တရား။
ေနရာျပင္လိုက္တာက ရုပ္တရား။

ဒီေတာ့ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္တဲ႔ ရုပ္သည္ ဒုကၡသစၥာ။

သိတတ္ေသာသေဘာ ခံစားတတ္ေသာသေဘာ ျပဳျပင္စီရင္ေသာသေဘာ မွတ္သားတတ္ေသာ

သေဘာ သည္ နာမ္တရား။ ဒီရုပ္တရား နာမ္တရားတို႔သည္ ရုပ္ကို ၾကည့္ေတာ့လည္း မတည္ၿမဲဘူး။ ေတာ္ေနၾကာ ေတာင့္လာလိုက္ ယားလာလိုက္ ေအာင့္လာလိုက္ေနသာတဲ႔အေနအထားေလးျဖစ္လိုက္ နဲ႔ တရစပ္ေဖာက္ျပန္ေနတယ္။

ဒီရုပ္က ျပတာကို နာမ္ကလည္း သိေပးေနရတယ္။ ရုပ္က ပူလာလိုက္ရင္
နာမ္က ပူတယ္လို႔ သိေပးလိုက္ တစ္ခါ ရုပ္က ေညာင္းတယ္ဆိုရ့င္ နာမ္က သိေပးလိုက္နဲ႕ ရုပ္ေရာ
နာမ္ေရာဟာ ေဖာက္ျပန္ေနတယ္။

ဒါကို ရႈေနတဲ႔ ေယာဂီဟာ ပူရင္ပူတယ္မွတ္တယ္။ အရႈခံက ပူတယ္။အရႈဥာဏ္က ပူတယ္ဆိုတာကို သိတယ္။

ဒီလို အရႈခံနဲ႔ အရႈဥာဏ္သြားေနေတာ့ ပူတာကို မႀကိဳက္တဲ႔ေဒါသ ျဖစ္ခြင့္မရဘူး။ ဒါဆိုရင္ ဒီေဒါသ ကိေလသာအတြက္ ျဖစ္ရတဲ႔ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြ အကုန္သိမ္းတယ္။ ခႏၶာေတြ ျဖစ္ခြင့္ရဘူး။

ဒါက တဒဂၤပယ္ဟန္နဲ႔ ကိေလသာပယ္တာ။ နိဗၺာန္ဆိုတာက ကိေလသာကို အျမစ္ျပတ္ပယ္တာဆိုေတာ့ ဒီလို တဒဂၤပယ္ဟန္ကေနပဲ သြားရတယ္။

ေရကန္ထဲက ေရေတြကို ခပ္ထုတ္သလိုပဲ။ ပထမစခပ္ကာစမွာေတာ့ မသိသာဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခပ္ထုတ္ရင္း ခပ္ထုတ္ရင္းနဲ႕
တျဖည္းျဖည္း ကုန္သြားသလိုပဲ။

ခႏၶာဆိုတာ ကိေလသာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာ။ ခႏၶာရရင္ အို နာ ေသနဲ႕ဆင္းရဲရမွာအမွန္ပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာျပည့္စံုေပ်ာ္ရႊင္တဲ႔ ဘဝကို ရပါေစ ။ ေသရမွာပဲ။

ဒီတစ္ဘဝၿပီးေတာ့ေရာ ေနာက္ဘဝမွာလည္း အသတ္ခံရမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာမရမွ ေအးမယ္။

ခႏၶာမရခ်င္ရင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မရွိေအာင္ ကုန္ေအာင္လုပ္ရမယ္။ ဒီလို လုပ္ဖို႕ ဒီခႏၶာဟာ ဆင္းရဲတယ္။

ဒါကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမယ္။ ဒီလိုၾကည့္တာဟာ တမင္လုပ္ၾကည့္တာ မဟုတ္ဖူး။ သူ႔နဂိုသဘာဝကိုက ဒီလိုပဲ။ ဒါကို ျမင္မွ မလိုခ်င္မယ္။ မလိုခ်င္မွ နိဗၺာန္ရမယ္။

ဒီလိုထိုင္ျခင္းျဖင့္ ဒုကၡဆင္းရဲဆိုတာကို ထင္ရွားစြာေတြ႕လိမ့္မယ္။

အမွန္ေတာ့ တရားထိုင္မွမဟုတ္ဘူး။
ျမင္တဲ႔ေနရာ ၾကားတဲ႔ေနရာ စားတဲ႔ေနရာ နံတဲ႔ေနရာထိေတြ႕တဲ႔ေနရာ ေတြးေတာတဲ႔ေနရာ ဒါေတြအကုန္လံုးဟာ ဝိပႆနာရႈရမယ့္ေနရာပဲ။

ဒါေပမယ့္ ျမင္သာထင္ရွားတဲ႔အေနနဲ႔ ဒုကၡကို ျပတဲ႔ေနရာမွာ တရားထိုင္တာဟာ အေကာင္းဆံုးပဲ။

အစပိုင္းမွာ ေျပာခဲ႔သလိုပဲ နိဗၺာန္ဆိုတာ လြတ္ေျမာက္တာ ဒုကၡေတြက လြတ္ေျမာက္တာ
ၿငိမ္းခ်မ္းတာ။ ဒါဆိုရင္ ဒုကၡဆိုတာ ဘာလဲ။ ဒုကၡလြတ္ေျမာက္ရာကေကာ ဘယ္လိုလဲ။

ဒီလို ဒုကၡကလြတ္ဖို႔ ဘာလုပ္ရမလဲ။ ဒီဒုကၡက ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ။

ဒီေလးခ်က္ကို သိရမယ္။

ဒါကို စာလိုေျပာေတာ့ သစၥာေလးပါးလို႔ ေခၚတယ္။

ဒုကၡက ဒုကၡသစၥာ သူက ယခုဘဝမွာ ရထားတယ္။ သူ႔ကိုရထားသေရြ႕ အို နာ ေသ ရွိတယ္။

ဒုကၡလြတ္ေျမာက္ရာက နိဗၺာန္။ သစၥာက နိေရာဓသစၥာ။ အို နာ ေသ မရွိဘူး။

ဒုကၡကို လြတ္ဖို႔နည္းလမ္းရွိတယ္။ ဒီနည္းလမ္းက ရွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ သစၥာက မဂၢသစၥာ။

ဒုကၡက ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ။ ကိေလသာေၾကာင့္ျဖစ္တာ။ သစၥာက သမုဒယသစၥာ။

ဒီသစၥာေလးပါးမွာ အဓိကက ဒုကၡကို ဒုကၡလို႔ သိဖို႔လိုရင္းပဲ။

ဒုကၡလို႔သိမွသာ လြတ္ေျမာက္ခ်င္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအတိုင္း မင္းရထားတာ ဒုကၡသစၥာႀကီးလို႔ ေျပာရံုနဲ႔ မသိႏိုင္ဘူး။

သူ႔သေဘာကို ကိုယ္တိုင္ သိမွသာ လြတ္ေျမာက္ခ်င္မွာ မလိုခ်င္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဝိဇၨာဆိုတာ ဒီဆင္းရဲျခင္းကို မသိတာ။

ဒါေၾကာင့္ အဝိဇၨာရွိရင္ ရုပ္နာမ္ရွိတယ္

အဝိဇၨာမရွိရင္ ရုပ္နာမ္မရွိဘူး။

ရုပ္နာမ္ရွိရင္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ရွိတယ္။

ရုပ္နာမ္မရွိရင္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱမရွိဘူးလို႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

မွ ေဟာညႊန္ထားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အဝိဇၨာကို သတ္ခ်င္ရင္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

လိုခ်င္တယ္ဆိုတာ မသိလို႔လိုခ်င္တာပါ။ ဆင္းရဲမွန္းမသိလို႔ လိုခ်င္တာ။

မသိတာက အဝိဇၨာျဖစ္ပါတယ္။

************************************************************************************************

ဆရာ ေက်ာ္နႏၵေအာင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ဝိပႆနာရႈနည္းေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္

မွ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းေဇတဝန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဝိပႆနာရႈနည္းမွ မွီျငမ္းပါသည္။

သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္း ေအးၿငိမ္းၾကပါကုန္။

သုညတ (16-03-2014)

သုညတ Page မွ ကူးယူသည္။

No comments:

Post a Comment