Sunday, March 23, 2014

“ဗုဒၶဝါဒ ႏွင့္ ျဗာဟၼဏဝါဒ(ဟိႏၵဴဝါဒ) ခြဲျခားပံု”


၁။ ေႁမြဝင္၊ ပ်ားစြဲျခင္းေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ယူဆရင္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။
အလုပ္ႀကိဳးစားျခင္း၊ ကုသိုလ္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ယူဆရင္ ဗုဒၶဝါဒ။

၂။ ဖြတ္တက္လို႔၊ ဠင္းတနားလို႔ ဆင္းရဲတယ္၊ ခိုက္တယ္လို႔ ယူဆရင္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ အလုပ္မလုပ္လို႔၊ တစ္လံုး(ေဘာလံုး)၊ ႏွစ္လံုး၊ သံုးလံုး၊
ေလာင္းကစားလုပ္လို႔၊ အကုသိုလ္ရွိလို႔ ဆင္းရဲတယ္လို႔ ယူဆမွ ဗုဒၶဝါဒ။

၃။ လက္ယပ္ေခၚတဲ့ အရုပ္ကေလးရွိလို႔၊ ပုလင္းအစိမ္းထဲမွာ ႏွင္းဆီပြင့္ စိုက္ထားလို႔၊ ပိုက္ဆံနဲ႔ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ဇီးကြက္ရုပ္ (လာဘ္ေခၚ အေဆာင္ကပ္ျပား) ရွိလို႔ ေစ်းေရာင္းေကာင္းတာလို႔ ယူဆရင္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ ဝီရိယ၊ ဉာဏ္ယွဥ္၊ ေစတနာ၊ ေမတၱာ ထားၿပီး ေရာင္းလို႔
ေစ်းေရာင္းေကာင္းတယ္ ယူဆမွ ဗုဒၶဝါဒ။

၄။ ရက္ရာဇာမွ ေကာင္းက်ိဳးေပးၿပီး၊ ျပႆဒါးက မေကာင္းက်ိဳး ေပးတယ္လို႔ ယူဆရင္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ “ကုသိုလ္” ကေကာင္းက်ိဳး ေပးၿပီး
“အကုသိုလ္” က မေကာင္းက်ိဳး ေပးတယ္လို႔ ယူဆမွ ဗုဒၶဝါဒ။

၅။ “စေန၊ တနဂၤေႏြ အစရွိေသာ ၿဂိဳဟ္” ေတြက ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး ေပးတယ္လို႔ ယူဆရင္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ “ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္” က ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳး ေပးတယ္လို႔ ယူဆမွ ဗုဒၶဝါဒ။

၆။ ခရီးသြားတဲ့အခါ နဂါးလွည့္သင့္မႈ ၊ မသင့္မႈေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးေပးတယ္လို႔ ယူဆရင္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ “ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္” က ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳး ေပးတယ္လို႔ ယူဆမွ ဗုဒၶဝါဒ။

ရ။ စံု ဂဏန္း၊ မ ဂဏန္း၊ (၁၃)ဂဏန္း၊ ကိုးဂဏန္းေတြက ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးေပးတယ္လို႔ ယူဆရင္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ “ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္” က ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးေပးတယ္လို႔ ယူဆမွ ဗုဒၶဝါဒ။

၈။ အသုဘယာဥ္ကို ေက်ာင္းဝိုင္းထဲ အိမ္ဝိုင္းထဲထားရင္၊ ၿမိဳ႕ျပင္၊ ရြာျပင္မွာ ဆံုးတဲ့႐ုပ္အေလာင္းကို ၿမိဳ႕ထဲ၊ ရြာထဲျပန္သြင္းရင္ ျမိဳ႕ခိုက္တယ္၊ ရြာခိုက္တယ္လို႔ ယူဆရင္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။
ထိုအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕၊ ရြာကို မခိုက္၊ အကုသိုလ္ ေၾကာင့္သာ ၿမိဳ႕၊ ရြာကို ခိုက္တယ္လို႔ ယူဆမွ ဗုဒၶဝါဒ။

၉။ အေလာင္းကိုင္တာခ်င္း တူပါလ်က္ သုဘရာဇာကို အေဝးမွေရွာင္ၿပီး၊ ဆရာဝန္ျဖစ္မည့္သူကို သားမက္ဖမ္းျခင္းသည္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။
အယူအစြဲမရွိဘဲ ႏွစ္ဦးလံုးကို တန္းတူ ဆက္ဆံျခင္းသည္ ဗုဒၶဝါဒ။

၁၀။ ဒကၡိသာခါ႐ုပ္ပြားကို ကိုးကြယ္လွ်င္မီးကြင္းသည္၊ ဆင္စီး၊ ျမင္းရံဘုရားကို ကိုးကြယ္လွ်င္ စီးပြားတက္သည္။ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္း (မကိုဋ္စလြယ္ဆင္)ဘုရားကို ကိုးကြယ္လွ်င္ ရာထူးတက္သည္ဟု ယူဆ၍ ကိုးကြယ္လွ်င္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ ခကၡိဏသာခါပံုကို ထုလုပ္လွ်င္ ဗုဒၶ၏သပၸါယ္ေသာ ႐ုပ္လကၡဏာကို ဖ်က္ဆီးရာေရာက္သည္။
ဆင္စီး၊ ျမင္းရံဘုရားကို ထုလုပ္လွ်င္ ဘုရား၏ မဟာက႐ုဏာကို ျပက္ရယ္ျပဳရာေရာက္သည္။ မကိုဋ္စလြယ္ဆင္ ႐ုပ္ပြားကိုထုလုပ္လွ်င္
ရဟန္းတစ္ပါးကို ယုတ္ႏွိမ့္ေသာ လူအဝတ္အစားမ်ားျဖင့္ ဝတ္ဆင္ ေပးရာေရာက္သည္ဟု ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ၿပီး ထိုပံုမ်ိဳးကို မကိုးကြယ္ဘဲ ရဟန္းႏွင့္တူေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုသာ ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဝါဒ။

၁၁။ တန္ခိုးရွိေသာ ႐ုပ္ပြားေစတီကို ရွိခိုးပူေဇာ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားမ်ားရသည္၊ တန္ခိုးမရွိေသာ ႐ုပ္ပြားေစတီကို ရွိခိုးပူေဇာ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးနည္းနည္းသာရသည္ဟု ယူဆလွ်င္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ ႐ုပ္ပြားေစတီက အဓိကမဟုတ္၊ မိမိေစတနာကသာ အဓိကျဖစ္သည္၊ “ေစတနာ” အႀကီးအေသးက ေကာင္းက်ိဳး
အႀကီးအေသးကို ျဖစ္ေစသည္ဟု ယူဆလွ်င္ ဗုဒၶဝါဒ။

၁၂။ လူေသၿပီး ခုႏွစ္ရက္လည္မွ အိမ္မွထြက္သည္ဟု ယူဆလွ်င္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ စုတိေနာင္ ပဋိသေႏၶျဖစ္သည္၊ သို႔မဟုတ္
ေသၿပီးစကၠန္႔မျခားဘဲ ေနာက္ဘဝသစ္၌ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆလွ်င္ ဗုဒၶဝါဒ။

၁၃။ မိမိေကာင္းစားခ်မ္းသာဖို႔ အဓိကထားၿပီးလွဴလွ်င္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ခ်မ္းသာဖို႔အဓိကထားၿပီး လွဴလွ်င္ ဗုဒၶဝါဒ။

၁၄။ ဝါတြင္းကာလ၌ အိမ္မေျပာင္းေကာင္း ဟု ယူဆလွ်င္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။
အဆင္ေျပသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေျပာင္းေကာင္းသည္ ဟု ယူဆလွ်င္ ဗုဒၶဝါဒ။

၁၅။ လကၡဏာတြင္ အာယုလမ္းေၾကာင္း ရွည္ေသာေၾကာင့္ အသက္ရွည္သည္၊ အာယုလမ္းေၾကာင္းတုိေသာေၾကာင့္ အသက္တိုသည္ဟု ယူဆလွ်င္ ျဗာဟၼဏဝါဒ။ သူ႔အသက္ကို မသတ္ျခင္း၊ သူတပါး အသက္ရွည္ခြင့္ရေအာင္ ေဆးဝါး လွဴဒါန္းျခင္း ဟူေသာ ကုသိုလ္တို႔ေၾကာင့္ အသက္ရွည္သည္၊ သူတစ္ပါး အသက္ကို သတ္ျဖတ္ခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ အသက္တိုသည္ဟု ယူဆလွ်င္ ဗုဒၶဝါဒ။ အာယုလမ္းေၾကာင္းသည္ သေကၤတ နိမိတ္သာ ျဖစ္သည္။

ဤကား လူငယ္တစ္ေယာက္ “ဗုဒၶဘာသာဝင္ေကာင္း”ျဖစ္ဖို႔အတြက္
အေျခခံလိုအပ္ေသာအခ်က္တည္း။

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၏ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ
အေမးအေျဖမ်ား၊ အတြဲ-၁ မွမွ်ေဝပါတယ္။

(မူရင္းဓမၼဒါနအလွဴရွင္ - Zahan Mon)
Dhamma Dãna Source ► Zahan Mon &
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

No comments:

Post a Comment