တစ္ခါတေလ တစ္ခ်ိဳ႕ ဒကာဒကာမေတြဆီက “အရွင္ဘုုရား တပည့္ေတာ္ အခုု ကုုိးနဝင္း အဓိ႒ာန္ ဝင္ေနပါတယ္ဘုုရား၊ တပည့္ေတာ္ သက္သတ္လြတ္စားၿပီး ကုုိးရက္အဓိ႒ာန္ ဝင္ေနပါတယ္ဘုုရား၊ တပည့္ေတာ္ ဘယ္ဘုုရားမွာ ဘယ္လုုိသြားၿပီး ဘာအဓိ႒ာန္ဝင္ေနပါတယ္ဘုုရား” စတဲ့ အသံေတြ မၾကာခဏ ၾကားျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဓိ႒ာန္ဝင္ေနတဲ့ သူေတြကုုိ ေတြ႕လုုိ႔ သူတုုိ႔အဓိ႒ာန္ ဝင္ရတဲ့အေၾကာင္း ေမးၾကည့္တဲ့အခါ၊ “ကံနိမ့္ေနလုုိ႔ ကံေကာင္းလာေအာင္၊ ဘာေလးျဖစ္ခ်င္လုုိ႔ အဲဒါေလးျဖစ္လာေအာင္၊ ဘာေလးရခ်င္လုုိ႔ အဲဒါေလးရလာေအာင္၊ ဘယ္သူ႔အတြက္ အဆင္ေျပေစဖုုိ႔ အဲဒါေလး အဆင္ေျပလာေအာင္၊ ဘယ္ဆရာက ဘယ္လုုိခုုိင္းလုုိ႔ အဲဒီအတုုိင္း ျဖစ္လာေအာင္” စတဲ့ အေၾကာင္းျပေလးေတြနဲ႔ ေျဖလာၾကတာကုုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။
သူတုုိ႔ အဓိ႒ာန္ ဝင္ၾကတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ဘာျဖစ္ခ်င္လုုိ႔၊ ဘာရခ်င္လုုိ႔၊ ဘယ္သူ႔အတြက္၊ ဘယ္ဝါအတြက္ စတာေတြေၾကာင့္ပဲ မ်ားေနၾကပါတယ္။ ဘုုရားကုုိၾကည္ညိဳလုုိ႔၊
သတၱဝါေတြကုုိ ေမတၱာထားလုုိ႔၊ ဒီတုုိင္းဆုုိရင္ ကုုသုုိလ္ေကာင္းမႈက မလုုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ တစ္ခုုနဲ႔ ကုုသုုိလ္ေလးေတြ လုုပ္ျဖစ္ေအာင္လုုိ႔ စတဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ အဓိ႒ာန္ဝင္ၾကတာ
မဟုုတ္ဘူးဆုုိတာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ အဓိ႒ာန္နဲ႔ စိတ္အႀကံကေတာ့ တစ္ျခားစီပဲ ျဖစ္ေနတာကုုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဒါလည္း ဗုုဒၶဘာသာေတြအတြက္ လဲြေနတဲ့ အလဲြေလးပဲလုုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
[www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm]
တစ္ခါတုုန္းကလည္း ဒကာမတစ္ေယာက္က ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ “ဘုုန္းဘုုန္းဘုုရား တပည့္ေတာ္ ဘဝမွာ ဒုုကၡေတြ၊ အခက္အခဲေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ဟုုိစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ စကားေျပာျဖစ္ရင္း သူက အဲလုုိဆုုိရင္ အဲဒီအခက္အခဲေတြ အဆင္ေျပသြားေအာင္ ကုုိးနဝင္း အဓိ႒ာန္ဝင္ၾကည့္ပါလား ဆုုိၿပီး အဓိ႒ာန္ဝင္နည္းကုုိ တပည့္ေတာ္ကုုိ ေျပာျပပါတယ္ဘုုရား၊ တပည့္ေတာ္လည္း ကုုိယ့္အခက္အခဲေတြ အဆင္ေျပမယ္ဆုုိေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူေျပာတဲ့အတုုိင္း တစ္ရက္မွ မပ်က္ဘဲ လုုပ္ၾကည့္ပါတယ္ဘုုရား၊ ဒါေပမယ့္ အဓိ႒ာန္သာျပည့္သြားတယ္ အခက္အခဲကေတာ့ ေျပမသြားပါဘူး၊ သူ႔က်ေတာ့ အဆင္ေျပၿပီး တပည့္ေတာ္က်ေတာ့ အဆင္မေျပတာ ဘာျဖစ္လုုိ႔လဲဘုုရား၊ သူ႔အဓိ႒ာန္က်ေတာ့ ေအာင္ျမင္ၿပီး တပည့္ေတာ္ အဓိ႒ာန္က်ေတာ့ မေအာင္ျမင္ဘူးဘုုရား၊ အဲဒါ ဘာကြာလုုိ႔လည္း ဘုုရား” လုုိ႔
အဲဒီ ဒကာမက ေလွ်ာက္လာပါတယ္။
“အဲဒါ အဓိ႒ာန္က မစြမ္းတာမဟုုတ္ဘူး၊ စိတ္အႀကံက မစြမ္းတာ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုုိက ဘုုရားတရားၾကည္ညိဳလုုိ႔ မဟုုတ္ဘဲ ဒုုကၡေရာက္မွ
ဘုုရားကုု ကုုတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတာဆုုိေတာ့ ဘယ္လုုိလာၿပီး အစြမ္းထက္မွာလဲ၊ ဘုုရားတရားကုုိ အသုုံးခ်သလုုိ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကလည္း ေစတနာအတုုိင္း ျဖစ္သြားတဲ့ သေဘာပဲျဖစ္တယ္” စသျဖင့္ ဘုုန္းဘုုန္းလည္း တည့္တည့္ပဲ ေျပာျဖစ္လုုိက္ပါတယ္။
ေထရဝါဒ ဗုုဒၶဘာသာမွာ ဒီလုုိဘာသာတရားကုုိ အသုုံးခ်တဲ့ ဗုုဒၶဘာသာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေစတနာက လဲြေနတဲ့အတြက္ ဒါဟာ ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ လဲြေနတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
[www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm]
♦ ဒီေနရာမွာ ဘုုန္းဘုုန္းက အဓိ႒ာန္ဝင္တာ မေကာင္းဘူးလုုိ႔ အျပစ္ေျပာခ်င္တာ မဟုုတ္ပါဘူး။
♦ အဓိ႒ာန္ဝင္တာ အလြန္ေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
♦ ေျပာခ်င္တာက အဓိ႒ာန္ကုုိ အသုုံးခ်ခ်င္တဲ့ စိတ္အႀကံနဲ႔ လုုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုုပ္ရပ္ေလးေတြရဲ႕ လဲြေနတဲ့ အခ်က္ေလးေတြပါ။
ဘုုရားအေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြလည္း အဓိ႒ာန္ ပါရမီကုုိ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုုရားေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ အဓိ႒ာန္ပါရမီက ကုုသုုိလ္တရားေတြကုုိ စဲြၿမဲေအာင္ျမင္ၿပီး အဆုုံးတုုိင္ေအာင္ ျပဳလုုပ္လုုိတဲ့ စိတ္ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီပါရမီကုုိ ျဖည့္က်င့္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမာန္ ပုုထုုဇဥ္ေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘုုရားေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ားလုုိ ပါရမီေျမာက္ အဓိ႒ာန္ကုုိ မက်င့္ႏုုိင္တာေတာင္မွ အဓိ႒ာန္ ဝင္တဲ့စိတ္ေစတနာေလးကေတာ့ မွန္ကန္ၾကဖုုိ႔ လုုိပါတယ္။
♦ အဓိ႒ာန္ဝင္တယ္ဆုုိတာ ပုုံမွန္အားျဖင့္ မလုုပ္ျဖစ္တတ္တဲ့ ကုုသုုိလ္အလုုပ္ေတြကုုိ မျဖစ္မေန လုုပ္ျဖစ္ေအာင္ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုု အေနနဲ႔ ဝင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် က်င္လည္ေနၾကတဲ့ ဘဝေတြမွာ အကုုသုုိလ္ေတြနဲ႔ပဲ မ်ားေနတဲ့အတြက္ တစ္ေန႔မွာ၊
ဒါမွမဟုုတ္ တစ္လမွာ၊ တစ္ႏွစ္မွာ ဘယ္လုုိအခ်ိန္၊ ဘယ္လုုိကာလေတြမွာေတာ့ ဒီကုုသုုိလ္ေကာင္းမႈကုုိ လုုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုုပ္မယ္ဆုုိတဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ အကုုသုုိလ္ေရွာင္ၿပီး ကုုသုုိလ္ေဆာင္ႏုုိင္ေအာင္ အေထာက္အပံ့ သေဘာနဲ႔ သတ္မွတ္ အဓိ႒ာန္ ဝင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
♦ ဘာျဖစ္ခ်င္လုုိ႔၊ ဘာရခ်င္လုုိ႔ စတဲ့ ရခ်င္လုုိခ်င္မႈကုုိ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး အဲဒီ စိတ္ေစတနာနဲ႔ အဓိ႒ာန္ ဝင္တာဆုုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ မွန္ကန္တဲ့ ေစတနာ မဟုုတ္ဘဲ ဘုုရားတရားကုုိ အသုုံးခ်သလုုိမ်ိဳး ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။
ေစတနာ မမွန္ရင္ အက်ိဳးေပးလည္း မမွန္ဘဲ ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ အဓိ႒ာန္ဝင္တာ ေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္အႀကံ မွန္ဖုုိ႔လည္း
သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မမွားဘဲ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ကုုသုုိလ္တရားေတြ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ သတ္မွတ္ခ်က္ အေနနဲ႔ အဓိ႒ာန္ဝင္တဲ့
စိတ္ေစတနာမ်ိဳးနဲ႔ ကုုသုုိလ္ေကာင္းမႈကုုိ ပုုံမွန္လုုပ္ျဖစ္ေနတယ္
ဆုုိရင္ေတာ့ ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာ
ကုုိယ္ကမေမွ်ာ္လင့္လည္း ကံကသူ႔အလုုပ္ သူလုုပ္သြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကုုိယ့္အတြက္ကေတာ့ စိတ္ေစတနာ မွန္မွန္နဲ႔ ကုုိယ့္အလုုပ္
ကုုိယ္လုုပ္ဖုုိ႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ တိပိဋက ေယာဆရာေတာ္ရဲ႕
စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ “အကုုသုုိလ္ အလုုပ္ကုုိ ကုုိယ္ကလုုပ္မိရင္
အဲဒီတာဝန္ကုုိ ကုိယ္ကုုိယ္တုုိင္ပဲ ယူရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ကုုသုုိလ္အလုုပ္ကုုိ ကုုိယ္ကလုုပ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ကုသုုိလ္က ကုုိယ့္ကုုိတာဝန္ယူသြားမယ္” ဆုုိတဲ့ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုုိယ္လုုပ္တဲ့ ကံတရားက
ကုုိယ့္ကုုိ သတ္မွတ္ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
[www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm]
♠ ဆုုိလုုိတာက တစ္ခ်ိဳ႕ ဗုုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ အဓိ႒ာန္၊ အဓိ႒ာန္ဆုုိၿပီး ဟုုိေအာ္ဒီေအာ္ေအာ္ကာ ဟုုိလုုပ္ဒီလုုပ္ လုုပ္ေနၾကေပမယ့္ အဓိ႒ာန္နဲ႔ စိတ္အႀကံက တျခားစီျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ လုုပ္ေပမယ့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ နည္းေနၿပီး ေစတနာ သဒၶါတရားဟာ ဘုုရားတရားအေပၚမွာ တစ္လဲြေတြ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့အတြက္ ဒီလုုိအသုုံးခ်
အဓိ႒ာန္ပုုံစံမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ကုုိယ့္စိတ္ေစတနာကုုိ မွန္ကန္ေအာင္ ႀကိဳးစားျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း၊
♠ ပုုထုုဇဥ္ေတြ အေနနဲ႔ ဘာျဖစ္ခ်င္လုုိ႔ ဘာရခ်င္ဆုုိတဲ့
ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အဓိ႒ာန္ဝင္တဲ့ ပုုံစံမ်ိဳးမဟုုတ္ဘဲ ကုုသုုိလ္ေကာင္းမႈေတြကုုိ ပုုံမွန္ဆုုိရင္ မလုုပ္ျဖစ္တာ မ်ားေနတဲ့အတြက္ သီးသန္႔အခ်ိန္ယူကာ ျပဳလုုပ္လုုိတဲ့ စိတ္ေစတနာကုုိ အေျခခံၿပီး သတ္မွတ္ခ်က္အေနနဲ႔ ျပဳလုုပ္တဲ့ အဓိ႒ာန္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း၊
♠ အဲဒီလုုိ စိတ္ေစတနာ မွန္မွန္နဲ႔ ျပဳလုုပ္တဲ့ အဓိ႒ာန္မ်ိဳးဆုုိရင္ေတာ့
အၿမဲတမ္း အဓိ႒ာန္ဝင္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ဒီအက်ိဳး ရလာဘ္ဟာလည္း ကံတရားက သူ႔အလုုပ္သူ လုုပ္သြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘုုရားတရားသံဃာနဲ႔ ကံကံရဲ႕အက်ိဳးကုုိ
သက္ဝင္ယုုံၾကည္တဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔သာ အဓိ႒ာန္ဝင္သင့္ေၾကာင္း
စသျဖင့္ ဆုုိလုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုုဒၶဘာသာ အခ်ိဳ႕ရဲ႕ လဲြေနတဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ အဓိ႒ာန္ကုုိ လဲြမွားတဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ အသုုံးခ် အဓိ႒ာန္အျဖစ္လုုပ္ေနတာ၊ ဘုုရားတရားေတြကုုိ ဒုုကၡေရာက္မွသာ အသုုံးခ်တတ္တဲ့ လဲြမွားတဲ့
ယုုံၾကည္မႈ အျဖစ္ လုုပ္ေဆာင္ေနၾကတဲ့ လုုပ္ရပ္ေတြဟာ
ျပင္ဆင္သင့္တဲ့ အလဲြေလးေတြအျဖစ္ ရွိေနတတ္တဲ့အတြက္ ဒီလုုိအလဲြေလးေတြကုုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ကာ မွန္ကန္တဲ့အျမင္နဲ႔
အမွန္လမ္းကုုိ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုုိင္ၾကေစဖုုိ႔ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုုအျဖစ္ အဓိ႒ာန္နဲ႔ စိတ္အႀကံအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း တင္ျပလုုိက္ရပါတယ္။
- [စာေရးသူ = မနာပဒါယီ အရွင္၀ိစိတၱ(ဒုိက္ဦး)]
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
No comments:
Post a Comment