ေစတနာဆိုတာကေတာ့ ေစတနာက လႈံ႕ေဆာ္တယ္၊ စည္း႐ံုးတယ္။ သဘာ၀တရားေတြဟာ သူ႔ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္လာေအာင္ သူက တြန္းအားေပးတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ အဂၤလိပ္လို volition လို႔ ျပန္တာက သိပ္မမွန္ခ်င္ဘူး။
stimulation လို႔ motivation လို႔ ဒီလို ျပန္သင့္တယ္။ Motivate လုပ္တာ သူက လႈံ႕ေဆာ္ေပးတယ္။ Good Organizer ေပါ့၊
စည္း႐ံုးေရးသမား၊ သူက စုစည္းေပးတာ၊ စုစည္းေပးၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ တြန္းအားေၾကာင့္ အလုပ္ေတြ ပိုလုပ္ၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။
ဆိုင္ရာကိစၥေတြ သူ႔အလုပ္ သူလုပ္တယ္၊ ဖႆကလည္း စိတ္နဲ႔အာ႐ံု ေတြ႕ေအာင္ ဆက္သြယ္ေပးတယ္၊ ေ၀ဒနာက Experience ျဖစ္တယ္။
သညာက မွတ္တမ္းတင္ၿပီး သိတယ္။ ေဟာဒီ အလုပ္ေတြ ပီပီျပင္ျပင္ လုပ္လာေအာင္ ေစတနာက စည္း႐ံုးတယ္၊ လႈံ႕ေဆာ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ အဲဒီ ေစတနာရဲ႕ စည္း႐ံုး လႈံ႕ေဆာ္မႈဟာ ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္နဲ႔ တြဲလာၿပီဆိုရင္ “က”ံလို႔ ေခၚလိုက္တာေနာ္၊
သာမန္စိတ္ေတြမွာျဖစ္တဲ့ ေစတနာကို ပ႒ာန္းပစၥည္းထဲမွာေတာ့ ကံလို႔ ေဟာပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သဟဇာတကမၼ၊ ဟိုလို အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးေနာ္၊
ေစတနာမွန္သမွ် ပ႒ာန္းပစၥည္းမွာ “ကမၼပစၥေယာ”လို႔ ေဟာတယ္။
ေစတနာဆိုတာကို ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက “ငါက ေစတနာနဲ႔ ေျပာတာပါ” ဆိုၿပီး အေကာင္းဘက္ကပဲ အသံုးမ်ားတယ္၊
ေစတနာဆိုတိုင္း အေကာင္း မထင္နဲ႔ေနာ္။
•ေလာဘနဲ႔ တြဲလာရင္ အေကာင္း မဟုတ္ဘူး။
•ေဒါသနဲ႔ တြဲလာရင္ အေကာင္း မဟုတ္ဘူး။
•ေမာဟနဲ႔ တြဲလာရင္ အေကာင္း မဟုတ္ဘူး။
အေလာဘနဲ႔ တြဲလာမွ အေကာင္း။ အေဒါသနဲ႔ တြဲလာမွ အေကာင္း။
ေကာင္းတာေတြနဲ႔ တြဲမွ အေကာင္းျဖစ္တယ္။
သူ႔ခ်ည္းပဲ အေကာင္းအဆိုး ေျပာလို႔ မရဘူးတဲ့၊ ဟုတ္လား။ ျမန္မာေတြက ေစတနာဆိုရင္ အေကာင္းပဲ ထင္ၾကတယ္၊
ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ တရားေဟာတဲ့အခါက်
“ဪ- ေစတနာ ထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းၾကသည္” ဆိုေတာ့ ေစတနာ ထက္သန္တယ္ဆိုတာ ၾကည့္ၿပီး အေကာင္းလို႔ ထင္ၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့ ေစတနာဆိုတာ “အေကာင္းအဆိုး” ႏွစ္မ်ိဳး ရွိတယ္လို႔ မွတ္။
“ကုသိုလ္”နဲ႔ တြဲရင္ ကုသိုလ္ေစတနာ။ “အကုသုိလ္”နဲ႔ တြဲရင္ အကုသုိလ္ေစတနာ။ အဲဒီ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ေစတနာကိုလည္းပဲ
ျမတ္စြာဘုရားက ကံလို႔ ေဟာတယ္။
•ေမာဟနဲ႔ တြဲလာရင္ အေကာင္း မဟုတ္ဘူး။
အေလာဘနဲ႔ တြဲလာမွ အေကာင္း။ အေဒါသနဲ႔ တြဲလာမွ အေကာင္း။
ေကာင္းတာေတြနဲ႔ တြဲမွ အေကာင္းျဖစ္တယ္။
သူ႔ခ်ည္းပဲ အေကာင္းအဆိုး ေျပာလို႔ မရဘူးတဲ့၊ ဟုတ္လား။ ျမန္မာေတြက ေစတနာဆိုရင္ အေကာင္းပဲ ထင္ၾကတယ္၊
ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ တရားေဟာတဲ့အခါက်
“ဪ- ေစတနာ ထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းၾကသည္” ဆိုေတာ့ ေစတနာ ထက္သန္တယ္ဆိုတာ ၾကည့္ၿပီး အေကာင္းလို႔ ထင္ၾကတယ္။
အဲဒီေတာ့ ေစတနာဆိုတာ “အေကာင္းအဆိုး” ႏွစ္မ်ိဳး ရွိတယ္လို႔ မွတ္။
“ကုသိုလ္”နဲ႔ တြဲရင္ ကုသိုလ္ေစတနာ။ “အကုသုိလ္”နဲ႔ တြဲရင္ အကုသုိလ္ေစတနာ။ အဲဒီ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ေစတနာကိုလည္းပဲ
ျမတ္စြာဘုရားက ကံလို႔ ေဟာတယ္။
ဒီလိုမွတ္။
သူက စြမ္းအားေတြ ျပည့္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူက စြမ္းအင္ေတြ စုလိုက္တာကိုး၊ သဘာ၀တရားေတြရဲ႕ စြမ္းအင္ေတြကို အကုန္လံုး စုလိုက္တဲ့အခါ သူက အင္အားတစ္ရပ္ ထူေထာင္ၿပီးသားျဖစ္သြားလို႔၊ ကံအျဖစ္ ေရာက္သြားၿပီး “အက်ိဳး”တစ္ခု ထုတ္ေပးႏိုင္တယ္တဲ့။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီေစတနာကို ျမတ္စြာဘုရားက “ေစတနာ ဟံ ဘိကၡေ၀ ကမၼံ ၀ဒါမိ” လို႔ ေဟာတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ လူေတြက စိတ္ထဲက ေတြးမယ္ဆိုလည္း သူ႔ရဲ႕ တြန္းအားေၾကာင့္ ေတြးျဖစ္သြားတာ၊ ပါးစပ္က ေျပာမယ္ဆိုလည္း
သူက တြန္းေပးလို႔ ေျပာျဖစ္သြားတာ။ ကာယကံေၾကာင့္ လုပ္မယ္ဆိုလည္း သူက တြန္းေပးလို႔ ကာယကံေျမာက္ လုပ္ျဖစ္သြားတာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူက တြန္းအားေပးတာမို႔
သူ႔ကို ကံလို႔ ေျပာတာေနာ္။ စြမ္းအားေတြ အကုန္လံုး စုသြားလို႔ ကံလို႔ ေျပာတာ၊ ေဟာဒီ ေစတနာဆိုတာကေလးကလည္း
စိတ္အားလံုးထဲမွာ ပါေနတယ္လို႔ ဒီလို မွတ္ထား၊ သူ႔ကို ေစတနာေလးကို ဘာမွ ေျပာင္းလြဲ လုပ္ေပးစရာ မလိုဘူး၊ သူက သဘာ၀တရားတစ္ခုပဲ၊
တိုးပြားလာေအာင္ ကမၼ႒ာန္းက်င့္သလို က်င့္စရာ မလိုဘူးေပါ့၊
သို႔ေသာ္ ကုသိုလ္နဲ႔ တြဲလာလို႔ရွိရင္ ေကာင္းတဲ့ ေစတနာျဖစ္တယ္၊
အကုသုိလ္နဲ႔ တြဲရင္ မေကာင္းတဲ့ ေစတနာျဖစ္တယ္ေပါ့။
【ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ (ပထမတြဲ) ႏွာ ၂၃၇
မွ - ေကာက္ႏွဳတ္ပူေဇာ္ပါသည္။ 】
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီေစတနာကို ျမတ္စြာဘုရားက “ေစတနာ ဟံ ဘိကၡေ၀ ကမၼံ ၀ဒါမိ” လို႔ ေဟာတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ လူေတြက စိတ္ထဲက ေတြးမယ္ဆိုလည္း သူ႔ရဲ႕ တြန္းအားေၾကာင့္ ေတြးျဖစ္သြားတာ၊ ပါးစပ္က ေျပာမယ္ဆိုလည္း
သူက တြန္းေပးလို႔ ေျပာျဖစ္သြားတာ။ ကာယကံေၾကာင့္ လုပ္မယ္ဆိုလည္း သူက တြန္းေပးလို႔ ကာယကံေျမာက္ လုပ္ျဖစ္သြားတာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူက တြန္းအားေပးတာမို႔
သူ႔ကို ကံလို႔ ေျပာတာေနာ္။ စြမ္းအားေတြ အကုန္လံုး စုသြားလို႔ ကံလို႔ ေျပာတာ၊ ေဟာဒီ ေစတနာဆိုတာကေလးကလည္း
စိတ္အားလံုးထဲမွာ ပါေနတယ္လို႔ ဒီလို မွတ္ထား၊ သူ႔ကို ေစတနာေလးကို ဘာမွ ေျပာင္းလြဲ လုပ္ေပးစရာ မလိုဘူး၊ သူက သဘာ၀တရားတစ္ခုပဲ၊
တိုးပြားလာေအာင္ ကမၼ႒ာန္းက်င့္သလို က်င့္စရာ မလိုဘူးေပါ့၊
သို႔ေသာ္ ကုသိုလ္နဲ႔ တြဲလာလို႔ရွိရင္ ေကာင္းတဲ့ ေစတနာျဖစ္တယ္၊
အကုသုိလ္နဲ႔ တြဲရင္ မေကာင္းတဲ့ ေစတနာျဖစ္တယ္ေပါ့။
【ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ (ပထမတြဲ) ႏွာ ၂၃၇
မွ - ေကာက္ႏွဳတ္ပူေဇာ္ပါသည္။ 】
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
No comments:
Post a Comment