သူသည္..
သူတပါးအေပၚ၊ သို ့မဟုတ္မိမိအေပၚ..ကာယကံ..၀စီကံ..မေနာကံ..တို ့ျဖင္ ့..ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ေစာ္ကားခဲ့ သည္မ်ားကို..မိမိကျပန္လည္တံုျပန္ရန္လိုအပ္ပါသလား၊
မလိုအပ္ပါ၊ အဘယ္ေၾကာင္ ့ဆိုေသၚ၊ ကံ ၊ ကံ၏..အက်ိဳးေပး ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
အေၾကာင္းေၾကာင္ ့.အက်ိဳးျဖစ္သကဲ ့သို ့.. ေကာင္းေသာကံမ်ားေၾကာင္ ့ေကာင္က်ိဳးေပးသလို၊ မေကာင္းေသာကံမ်ားေၾကာင္ ့မေကာင္းက်ိဳးေပးစျမဲျဖစ္ပါသည္။
ကံဆိုသည္မွာ...မိမိတို ့ျပဳလုပ္ေသာအလုပ္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ကာယျပင့္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ကာယကံ၊ ႏွုတ္ျဖင္ ့ျပဳမူေျပာဆိုျခင္းသည္၊ ၀စီကံ၊ စိတ္ျဖင့္
ၾကံစည္ျခင္းသည္မေနာကံ၊
သံသရာတေလွ်ာက္လံုးမိမိက္ိုလူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ..ဧကရာဇ္မင္း..အျဖစ္ပို ့တာလည္းဒီကံသံုးပါးပါ။
မိမိကို..အပါယ္ေလးပါးဆြဲခ်တာလည္း..ဒီကံသံုးပါးပါဘဲ..လုပ္သမွ်၊ ေျပာသမွ်၊ ၾကံစည္သမွ်၊ ဘာမွ်မေအာင္ျမင္၊ စိတ္ဆင္းရဲ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲ ျဖစ္ေစတာလည္း
ဒီကံေတြေၾကာင္ ့ပါ။
ေကာင္းတာဘဲ ျပဳျပဳ။ ဆိုးတာဘဲျပဳျပဳ၊ သူျပဳသမွ်ကံသူျပန္ခံရမွာေသျခာပါတယ္။
သူျပန္ရမွာက၊ သူျပဳစဥ္ကထက္၊ အဆေပါင္မ်ားစြာ မ်ားစြာ ....ပိုခံရ၊ ...ပိုစံရမွာပါ။
ဥပမာအားျဖင့္...ေညာင္္ေစ ့ေလးတေစ့ ကိုေျမမွာစိုက္လိုက္တယ္ဆိုပါစို ့၊ မၾကာမွီ၊ အပင္ေလးေပါက္လာျပီး၊ ေန ့စဥ္ေရေလာင္းျပဳစုေပးရာက
တျဖည္ျဖည္းၾကီးလာပါတယ္။ ၾကီးလာရာက၊ အသီးေတြသီးလာပါတယ္၊ အသီးေတြဟာမွည့္ျပီးေျမေပၚေၾကြၾကပါတယ္၊
ေျမၾကီးေပၚမွာေညာင္္ေစ့ေလးေတြေျမာက္မ်ားစြာျဖစ္ျပီးအပင္ေတြအမ်ားၾကီးထပ္ေပါက္လာပါတယ္။
စိုက္လိုက္တံုးကေညာင္္ေစ့ေလးတေစ့ဘဲမဟုတ္လား။
ေဟာအခုေတာ့ ေညာင္္ေစ့ေလးေျမာက္မ်ားစြာက။ ေညာင္ပင္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာျဖစ္လာျပီေလ။
မိမိစိုက္တာမိမိဘဲျပန္ရိပ္သိမ္းရမွာပါ။.. မိမိျပဳလုပ္သမွ်မိမိျပန္ရမွာပါ။
ဒီလိုပါဘ၊ဲ အျပင္မွာရွိတဲ့ ေလာကနိရာမနဲ ့၊ မိမိတို ့ ကိုယ္တြင္း၊ စိတ္တြင္းမွာရွိတဲ့နိယာမေတြ ဟာ တသားတည္းထပ္တူၾကပါတယ္။
ေညာင္ေစ့ေလးေလာက္ျပဳလုပ္လိုက္တဲ့ ေကာင္းမႈကံဟာ ေညာင္ပင္ၾကီးေလာက္အက်ိဳးေပးသလို၊
ေညာင္ေစ့ေလးေလာက္ျပဳလုပ္လိုက္တဲ့မေကာင္းမွဳကံဟာလည္းေညာင္ပင္ၾကီးေလာက္ဆိုးက်ိုဳးေတြကိုျဖစ္ေစပါတယ္။
ငါ ့ကိုမညွာမတာလုပ္ရက္ေလျခင္းဆိုျပီး အမုန္းပြားေနစရာ၊ ေဒါသထြက္ေနစရာ။ လက္စားေျခေနစရာမလိုပါဘူး။
သူလုပ္လိုက္တဲ့ ရက္စက္မွဳကို၊ သူျပဳစဥ္ကထက္အဆေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာသူျပန္ခံရေတာ့ မယ္ဆိုတာကိုေတြးၾကည္ ့ျပီး၊ သနားဖို ့ေတာင္ေကာင္းေနပါျပီ။
ျပဳသူအသစ္ျဖစ္သူအေဟာင္း ေပမို ့ေလ။ ဆိုတဲ့ စကားလို၊ ...
မိမိယခုခံရသည္မွာ၊ ယခင္ကမိမိျပဳလုပ္ခဲ့ ေသာကံ၏အက်ိုဳးေပးျခင္းလို ့ မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္္။
တခုေတာ့ ရွိတယ္၊ ကံေတြရဲ့ အက်ိဳးေပးပံုျခင္းကေတာ့ ၊ ေႏွးတာနဲ ့ျမန္တာဘဲ.. ကြာတတ္ပါတယ္။
သူကလူေတြသတ္၊ ရဟန္းေတြသတ္၊ မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ျပုလုပ္ျပီး၊ လူေတြကိုစိတ္ဆင္းရဲ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲေအာင္လုပ္ေနတာေတာင္၊ ဘာလို ့ခ်မ္းသာေနပါလိမ့္။
ငါ ့ၾကေတာ့.ေကာင္းမွဳေတြလုပ္ျပီးဘာလို ့ အႏွိပ္စက္ခံရ၊ အျငွင္းဆဲခံရ၊ စိတ္ဆင္းရဲကိုယ္ဆင္းရဲ့ ျဖစ္ေနရပါလိမ္ ့ဆိုျပီး၊ ကံကိုမယံုျခင္ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။
သူဟာ၊ အရင္ဘ၀ကကုသိုလ္ေကာင္းမွုေတြကိုေျမာက္မ်ားစြာျပဳလုပ္လာတဲ့ အတြက္၊သူ၊ ဒီဘ၀မွာ၊ သူလုပ္တဲ့အကုသိုလ္ေတြက၊
အက်ိဳးမေပးႏိုင္ေသးတာပါ။ ေပးခြင္ ့မရေသးတာပါ။ ဒီဘ၀မွာကုသိုလ္ေကာင္းမွဳေတြကိုေမ ့ေလ်ာ့ ျပီးမေကာင္းကံေတြကိုဘဲဆက္လုပ္ေနရင္ ..သူရဲ့
ေကာင္းကံေတြကုန္သြားတဲ့အခ်ိန္ မွာ သူလွိမ့္ပီးခံရေတာ့ မွာပါ၊
သနားစရာပါ။
ငါၾကေတာ့၊
အရင္ဘ၀ ဘ၀ေတြက ငါျပဳလုပ္ခဲ့ တဲ့ အကုသိုလ္ေတြက၊ မကုန္ေသးေတာ့ ဒီဘ၀လုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဟာ အက်ိဳးေပးခြင္ ့မရေသးတာပါ။
ဘ၀ဘ၀ကမိမိျပဳလုပ္လာတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကိုကုန္ေစတဲ့ နည္းကေတာ့ ၀ိပသနာဘာ၀နာဘ၀နာပြားမ်ားတဲ့နည္းပါဘဲ။
လူဆိုးၾကီးအဂၤုလိမာလဟာ.. ဆရာေပါင္းမွားျပီး လက္ညွိုးေပါင္းတေထာင္ရဖို ့အတြက္.. လူေပါင္းကိုးရာကိုးဆယ္ ့ကိုးေယာက္ကိုသတ္ခဲ့ ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေမကိုသတ္မယ္ ့ဆဲဆဲမွာျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ေတြ ့ျပီးျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တရားကို ၾကားနာရျပီးရဟႏၱာၾကီးျဖစ္ခဲ့ ရပါတယ္။
မိခင္ကိုသတ္မယ္ ့ကံၾကီးမထိုက္ခင္ျမတ္စြာဘုရားကကယ္လိုက္ႏိုင္တာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကေတာ့ တရားနာရံုနဲ ့ အရိယာျဖစ္သူေတြမ်ားပါတယ္
ခုေခတ္မွာေတာ့ ကိုယ္တိုင္အားထုတ္ဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။
ေလာကမွာလူေလးမ်ိဳးေလးစားရွိပါတယ္တဲ့
အေမွာင္ထဲ၊မွအေမွာင္ထဲကိုေျပးေနသူ။...................အရင္ဘ၀ကအကုသိုလ္ျပဳခဲ့ ျပီးဒီဘ၀မွာလည္းအကုသိုလ္ျပဳေနသူ။
အလင္းထဲမွအေမွာင္ထဲက္ိုေျပးေနသူ။................... အရင္ဘ၀ကကုသိုလ္ေကာင္မွုရွိျပီးဒီဘ၀မွာ၊အကုသိုလ္ျပဳေနသူ။
အေမွာင္ထဲမွအလင္းထဲကိုေျပးေနသူ။................... အရင္ဘ၀ကအကုသိုလ္ျပဳခဲ့ ျပီးဒီဘ၀မွာကုသိုလ္ေကာင္းမွုျပဳေနသူ။
အလင္းထဲကအလင္းထဲကိုေျပးေနသူ။.................. အရင္ဘ၀ကကုသိုလ္ေကာင္မႈရွိျပီးဒီဘ၀မွာလည္းကုသိုလ္ေကာင္းမွုျပဳေနသူ။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ျပဳတဲ့ ကိုယ္ ့ေကာင္းမႈကံေတြအက်ိဳးေပးခြင့္ရ ေအာင္၊ ၀ိပသနာတရားပြားမ်ားၾကဖို ့တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။
Koko Aung
No comments:
Post a Comment