ဗုဒၶအဘိဓမၼာအရ ဤကဲ့သို႔ “ေမြးေသ - ေမြးေသ” မရပ္ မနားရ၊ ဘ၀အေထြေထြ ျဖစ္ပ်က္ေနရသည္ကို “သံသရာ” ဟု ေခၚသည္။ ဤသို႔ ဘ၀တစ္ခုမွ ဘ၀တစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္းရာ၌လည္း ပကတူပနိႆယ - အနႏၱရကမၼသတၱိ စြမ္းအားမွတပါး ဘ၀ေဟာင္းက ရုပ္နာမ္တစံုတရာမွ် ဘ၀သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းလုိက္ပါလာျခင္းမရွိ၊ ဤသေဘာကိုၾကည့္လွ်င္ အတၱ လိပ္ျပာ အသက္ ၀ိညာဥ္ေကာင္သည္ ဘ၀ေဟာင္းခႏၶာေဟာင္းမွ ဖဲခြာ၍ ဘ၀သစ္ခႏၶာသစ္၌ ျဖစ္သည္။ ထိုအတၱ၀ိညာဥ္ အသက္ လိပ္ျပာေကာင္သည္ မည္သည့္အခါမွ် မေသမေပ်ာက္၊ အျမဲထာ၀ရ တည္ရွိသည္။ သန္႕ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္၊ သို႔မဟုတ္ မဟာအတၱမ၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိ၍ အျမဲဆက္သြယ္မူရွိသည္- စသည္ျဖင့္ ယူဆလက္ခံ ယံုၾကည္ေနၾကေသာ အယူ၀ါဒမ်ားသည္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ၌ ေထာက္တည္ရန္ ေနရာမရွိေပ။ ယုတၱိမရွိေၾကာင္း ထင္ရွားေလေတာ့သည္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက ပါယာသိ အမည္ရွိေသာ ေစာ္ဘြားၾကီးကား ဥေစၦဒအယူရွိသူျဖစ္၍ အမ်ားယံုၾကည္ေနေသာ အတၱ၀ိညာဥ္ရွိသည္ ဟူေသာ(သႆတ ၀ါဒ)ကို လက္မခံ၊ ရာဇ၀တ္သားမ်ားကို လံုျခံဳေအာင္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ပိတ္ဆုိ႔၍ ကြပ္မ်က္ကာ ခႏၶာကိုယ္မွ အတၱ၀ိညာဥ္ မည္သို႔ ထြက္ခြာသြားေၾကာင္း အၾကိမ္ၾကိမ္ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ၾကည့္ဖူး၏။ အတၱ၀ိညာဥ္သည္ အေလာင္းေကာင္မွ ထြက္ခြာသြားသည္ကိုတစ္ခါမွ် မျမင္ရဖူးေၾကာင္း ၀န္ခံေျပာဆုိခဲ့ဖူးသည္။
သာသနာပ၀ါဒတုိ႔၌ ထိုအတၱ၀ိညာဥ္ကိုပင္ ရွိ မရွိ အမ်ိဳးမ်ိဳးယူဆၾကရာ တစ္ဘ၀ ေသျပီးလွ်င္ပင္ ေနာက္ထပ္ဘ၀တစ္ခု မရွိ၊ ထုိ၀ိညာဥ္သည္ပင္လွ်င္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ တန္ခိုးရွင္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို ခံယူ၍ ေကာင္းဆုိး၀ႏွစ္ခု၌ ထာ၀ရတည္ရွိေနသည္ဟုလည္း ယူဆၾကျပန္၏။
ထုိအယူ၀ါဒမ်ားအရ ေသျပီးေနာက္ ဘ၀သစ္တစ္ခု ျဖစ္ရန္ သံသရာလည္ရန္ မလုိ၊ တမလြန္ဘ၀ကို မယံုၾကည္လုိၾကေပ။ သို႔ရာတြင္ တမလြန္ဘ၀ မရွိဟု ယူဆေနၾကသူတို႔ ပတ္၀န္းက်င္၌ပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ လူ၀င္စားမ်ားအေၾကာင္းကို သုေတသနျပဳ ထုတ္ေဖာ္လ်က္ရွိၾကရာ စုတိ ပဋိသေႏၶပိုင္း ဆုိင္ရာ ဗုဒၶ အဘိဓမၼာသည္ ယခုအခါ အယူအစြဲ မၾကီးေသာ သုေတသီ အျခားဘာသာ၀င္ ပညာရွင္မ်ားအားလည္း မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ေပးလ်က္ရွိေနပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက ပါယာသိ အမည္ရွိေသာ ေစာ္ဘြားၾကီးကား ဥေစၦဒအယူရွိသူျဖစ္၍ အမ်ားယံုၾကည္ေနေသာ အတၱ၀ိညာဥ္ရွိသည္ ဟူေသာ(သႆတ ၀ါဒ)ကို လက္မခံ၊ ရာဇ၀တ္သားမ်ားကို လံုျခံဳေအာင္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ပိတ္ဆုိ႔၍ ကြပ္မ်က္ကာ ခႏၶာကိုယ္မွ အတၱ၀ိညာဥ္ မည္သို႔ ထြက္ခြာသြားေၾကာင္း အၾကိမ္ၾကိမ္ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ၾကည့္ဖူး၏။ အတၱ၀ိညာဥ္သည္ အေလာင္းေကာင္မွ ထြက္ခြာသြားသည္ကိုတစ္ခါမွ် မျမင္ရဖူးေၾကာင္း ၀န္ခံေျပာဆုိခဲ့ဖူးသည္။
သာသနာပ၀ါဒတုိ႔၌ ထိုအတၱ၀ိညာဥ္ကိုပင္ ရွိ မရွိ အမ်ိဳးမ်ိဳးယူဆၾကရာ တစ္ဘ၀ ေသျပီးလွ်င္ပင္ ေနာက္ထပ္ဘ၀တစ္ခု မရွိ၊ ထုိ၀ိညာဥ္သည္ပင္လွ်င္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ တန္ခိုးရွင္၏ အဆံုးအျဖတ္ကို ခံယူ၍ ေကာင္းဆုိး၀ႏွစ္ခု၌ ထာ၀ရတည္ရွိေနသည္ဟုလည္း ယူဆၾကျပန္၏။
ထုိအယူ၀ါဒမ်ားအရ ေသျပီးေနာက္ ဘ၀သစ္တစ္ခု ျဖစ္ရန္ သံသရာလည္ရန္ မလုိ၊ တမလြန္ဘ၀ကို မယံုၾကည္လုိၾကေပ။ သို႔ရာတြင္ တမလြန္ဘ၀ မရွိဟု ယူဆေနၾကသူတို႔ ပတ္၀န္းက်င္၌ပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ လူ၀င္စားမ်ားအေၾကာင္းကို သုေတသနျပဳ ထုတ္ေဖာ္လ်က္ရွိၾကရာ စုတိ ပဋိသေႏၶပိုင္း ဆုိင္ရာ ဗုဒၶ အဘိဓမၼာသည္ ယခုအခါ အယူအစြဲ မၾကီးေသာ သုေတသီ အျခားဘာသာ၀င္ ပညာရွင္မ်ားအားလည္း မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ေပးလ်က္ရွိေနပါသည္။
ေတာကူးကူးေလး
[Reference: Myanmar Friends Day Website]
No comments:
Post a Comment